Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Spirra
#1499714
Hej äger en v60 2013, 26000 mil.
Generatorremen gick av motorn stanna.
Mekanikern sa att jag hade tur och att den kommit till kammremen men att den inte tagit sönder mer. Stack och hämta bilen men märkte fort att den inte orkade som innan speciellt vid hög gaspådrag. På kvällen blev den ännu slöare sen precis innan parkeringen kom även kylvätska varning. Enligt vissa mekaniker är motorn körd. Går den att rädda?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1499719
Generatorn kan va slut. Mät med multimeter när du får igång den. Startar nog med starthjälp skulle jag tro. Skulle kollat batteriet också. Osannolika sannolikheter att det blir en kedjereaktion i saker som slutar funka samtidigt.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Spirra
#1499728
GLIZ skrev: tor 19 maj 2022, 21:54 Generatorn kan va slut. Mät med multimeter när du får igång den. Startar nog med starthjälp skulle jag tro. Skulle kollat batteriet också. Osannolika sannolikheter att det blir en kedjereaktion i saker som slutar funka samtidigt.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Generatorremen gick sönder så den hamnade i kammremen tror nog detta är större än bara en generator, enligt en verkstad som hade inne den, Hela motorn !
av Spirra
#1499759
klacken skrev: fre 20 maj 2022, 08:59 Dom trodde väl den va ok när den var hel och kollade inte så märkningar stämde,men troligen har den kuggat över
då generatorremen gick av.
Jo det hade den, de sa att den inte orsakat skador och att de satt den på plats igen. Men nu e den helt kass
#1499769
För det första, vad är det för motor i bilen?
Om multiremmen gått av har troligen något den driver skurit, har det kontrollerats?
Det råder otydlighet i tråden, har kamremmen kuggat över? I så fall har kompressionsprov gjorts?
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]