Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av abel1
#1497991
Fick problem på ena sidan bak när jag körde tillbaka bromskolven med 12v batteri. Den stoppar inte bara snurrar... på första sidan hör man ju när de tar stopp men inte på denna sida.....
Har haft lite problem men att bromsarna ligger på åxå.

Mvh Anders
Användarvisningsbild
av MartinS
#1498025
Kanske har det hoppat ut inuti oket så gängstaven inte lyckas trycka ut kolven. Eller så är det inne i motorn något hänt vilket gör att den inte ens snurrar på staven/skruven i oket.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1498028
Precis, kanske "utsliten" för att den suttit fel. Som mina på förra bilen gjorde viewtopic.php?f=70&t=169093&sid=7232aaa ... a07b55b72e
av abel1
#1498035
Motorn snurrar fint i alla fall. Så är nog inne i oket nått är fel. Tycker on jag skakar på oket så rasslar de i nått inne i de.
Hur göra nu? Plocka av o köpa repsats? Är de svårt o byta en sån...? Eller behöver ja byta ut oket?
Kan detta ha uppkommit för att jag kört 12v batteri på istället för dator?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1498043
Hade köpt en som rullat lite från bildelsbasen och provat. De har ju ångerrätt annars om det är något annat

Gick något sönder när du körde 12v hade det nog gått sönder när som i så fall ända tror jag



sid. 8 här visar insidan, finns lite som rent krasst kan gå sönder http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf
av VolvoJull3
#1498145
I repsatserna jag köpt får man inte med något till mekaniken för handbromsen utan enbart ny kolv och tätningar.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1498184
Handbromsmekanismen i oket är rejäl, den lär knappast gå sönder. Däremot i elmotorn är ju det mesta plast.
av abel1
#1499551
Nej fungerar inget bra....bromsen ligger på lite på den sidan. Beställde ett beg bromsok nu så de blir byte. Men om jag byter bromdoket bak på ena sidan måste jag köra ut kolven på andra sidan åxå och sen köra båda samtidigt mot bromsskivan med knappen inne i bilen? Eller justerar den sig oberoende av varandra?
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]