Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1497952
Hej!

Jag har problem med min v60 D5 2012.

Det började med att ABS / antisladd började lysa, sen någon dag senare började kollisionsvarnare lysa, city safety lyser, allt behöver "service"..

Bokade tid på bilia och lämnade in den, ABS lampan lyser pga "hastighetsgivare vänster fram defekt" det vill säga en abs givare, ja.. dom felsökte inte resten, det hade dom tydligen inte tid med fast det var en bokad tid.......

Jag bytta denna givare, en grå för fordon med kollisionsvarnare (satt en svart innan? men bilen är utrustad med kollisionsvarning)

Alla lampor lyser fortfarande, har provat ladda upp batteriet fullt, provat koppla bort batteriet en längre stund men inget hjälper..

Som jag förstår det så sitter "ABS kransen" inbyggt i hjullagret på dessa bilar, men jag har frågat flera mekaniker på bilia, varpå ingen av dom någonsin har bytt ett hjullager kopplat till enbart detta fel, det ska inte gå sönder säger dom..

Läst här på forumet om liknande fel, men ingen har uppdaterat med någon lösning, enbart en där Relä 2/88 var dåligt.. Ska kika på det efter jobbet om jag kan hitta det..


Någon som har några tips eller varit med om liknande fel? Hur löste det sig för er?

Annar får jag snällt prova byta hjullager då det inte är någon större summa..

Vore super tacksam för hjälp / tips! Satans volvo ska besiktas nu i maj..

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]