Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Braxendor
#1485064
Tjena!
Dax att byta ut min focus halvkombi mot något snäppet större pga barnvagn osv..

Har en budget på 100k
Kör ca 3 mil /dagen på veckorna och nån längre tur då å då på helgerna.. Å tanken är väl att det även kan bli lite semester åkande framöver

Det jag hittat som känns intressant å ligger inom budget är
Volvo v60 2012-2013

Begagnat marknaden just nu är fylld av Dieselmotorer så det verkar bli en sån även om jag själv föredragit Bensin..
Är det något jag bör hålla utkik efter å vilka alternativ är "bäst"
V60 D2, D3, D4 2012-2013
Eller bör jag vara kall och vänta på att det dyker upp nån bensinare?
Samt.. Törs man köpa en v60 som gått 17-22000 mil? Förutsatt att den är servad som den skall å i övrigt välbehållen? Tanken är väl att försöka kräma ut 5 år gärna fler ur den..

Vh
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1485141
Jag hade letat t3 eller t4 1,6L. Det är bensin, men dom går snålt och med låg skatt. Manuell för att förtydliga.
Jag hade absolut inte tvekat på långmilade bilar, min -15 har gått tämligen problemfritt, svärmors -12 har heller inte haft några problem. Om något är den den med lägst mil som krånglat mest, svärfars v70 t4 -11 som rullade ca 16-17k innan en kolv smälte

Kolla igenom alla köptips osv som finns om du söker, det är ungefär samma saker på v70 som v60.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]