Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dieselvolvo
#1484555
Har fått förhandsbesked på vad som skall göras på servicen.
Står mjukvara nedladdning (som vanligt) sen under står det 2,0 Uppgradering. Någon som vet vad det innebär? Kan ju givetvis fråga när jag lämnar bilen, men är för nyfiken för att inte ställa frågan bland expertisen här :)
av Lobocut
#1484578
ROW skrev: ons 19 jan 2022, 20:25 Testa om detta hjälper :


Detta är dock en sanning med modifikation. Man uppdaterar inte alla moduler, man uppdaterar bara några utvald moduler (om det finns några uppdateringar). Och detta är då motorn och växellådan om man har automat.

Alla andra moduler är extra tillval, som kostar pengar att uppdatera. Tex info-systemet, larmet och VOC.
av Lobocut
#1484579
Dieselvolvo skrev: ons 19 jan 2022, 20:08 Har fått förhandsbesked på vad som skall göras på servicen.
Står mjukvara nedladdning (som vanligt) sen under står det 2,0 Uppgradering. Någon som vet vad det innebär? Kan ju givetvis fråga när jag lämnar bilen, men är för nyfiken för att inte ställa frågan bland expertisen här :)
Säg till att du vill vara med och se vad det finns för uppdateringar tillgängliga, när du är där.
Fråga vilka uppdateringar som då ingår. Och fråga varför resten av uppdateringarna inte ingår.


Återkom sedan med vad du fick för svar här :)
av Dieselvolvo
#1484630
Lobocut skrev: ons 19 jan 2022, 21:42
Dieselvolvo skrev: ons 19 jan 2022, 20:08 Har fått förhandsbesked på vad som skall göras på servicen.
Står mjukvara nedladdning (som vanligt) sen under står det 2,0 Uppgradering. Någon som vet vad det innebär? Kan ju givetvis fråga när jag lämnar bilen, men är för nyfiken för att inte ställa frågan bland expertisen här :)
Säg till att du vill vara med och se vad det finns för uppdateringar tillgängliga, när du är där.
Fråga vilka uppdateringar som då ingår. Och fråga varför resten av uppdateringarna inte ingår.


Återkom sedan med vad du fick för svar här :)
Det ska jag absolut göra!👍
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.