Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av landgren
#1483290
Kan ni hjälpa mig o hitta serviceschema till min v60 d4 -17.
Ska börja serva själv nu när garantierna gått ut.
- verkar finnas alternativ på kupefilter o bromsklossar, hur vet man vilket som passar?
- vilken olja kör ni med?
av Dieselvolvo
#1483379
Har även Maskinskadegarantin gått ut? Den brukar ju gälla till 15 eller 17000 mil, beroende på f-bolag.
Oljan skall ha specifikation Volvo VCC RBS0-2AE, då jag utgår från att du har en vea-motor.
av Dejan195
#1483500
Tips är också att man kan teckna en förlängd Maskinskadegaranti hos Volvia som gäller till 20 000 mil. Gjorde det på min V60 D4 2015. Kostar för mig ca 1000kr per år. Fast då är självrisken på 7500kr men med tanke på vad som kan hända kan det vara bra att ha :-)
Dock måste försäkringen tecknas innan bilen är 8 år gammal eller innan den gått 17000 mil.
Gäller såklart om du har Volvia. :-)
av landgren
#1483848
Kikade på försäkringsbrevet en gång till, hade maskinskada till 12000 mil visst. Så jag lämnar in för service för o hålla liv i försäkringen. Men ett tydligt serviceschema vore bra o ha. Men det verkar lite hemligt.
av dannesk
#1483853
landgren skrev:Kikade på försäkringsbrevet en gång till, hade maskinskada till 12000 mil visst. Så jag lämnar in för service för o hålla liv i försäkringen. Men ett tydligt serviceschema vore bra o ha. Men det verkar lite hemligt.
Serviceschemat får du ju om du kontaktar Volvo, är ju inga hemligheter, har du frågat dom? Finns även i VIDA men endast upp till 2015, det är ju olika beroende på motorkoden som du inte angett.
Bilagor
serviceschema.jpg
serviceschema.jpg (298.61 KiB) Visad 577 gånger

Jeg er nok ganske sikker på at jeg bare er o[…]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]