Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lindesnar
#1482119
Hej. Ska montera en ledramp på min XC60 D5 Classic Summum, årsmodell -17. Någon som har koll på vilken färg kabeln för helljussignal har?
Enligt volvohandlaren i Värmland så ska ingen canbusdosa behövas på årsmodellen utan bara att koppla in direkt på helljuset.
av Catan90
#1482126
Om inget är förändrat från 2016 års modell så är det kontakt nr 9 du kan enkelt se nr när du drar loss kontakten. Men annars är den grå brun kabel men rekommenderar starkt att dra loss kontakt stycket sedan kolla på nummret.

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

av Lindesnar
#1483661
Tack!
Följdfråga: Finns det nått smidigt sätt att få ut kabeln till ledrampen? Tycker allt verkar helstängt mellan grill och motorutrymme
av Catan90
#1483662
Lindesnar skrev:Tack!
Följdfråga: Finns det nått smidigt sätt att få ut kabeln till ledrampen? Tycker allt verkar helstängt mellan grill och motorutrymme
Hade extremt svårt jag med men fick igenom den till sist genom små hål etc med hjälp av en lång rör liknande sak som köptes på Kjell o company och den har en grab liknande sak längs fram och man kan graba saker med denna så med andra ord jag kan inte ge dig någon konkret så här o där etc men minns att det var svårt och fick hålla på typ 2 timmar tills en granne kom och hjälpte till och vi fick igenom den till sist och då menar jag att jag inte har demonterat något.

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

av gizzmokula
#1483740
Lindesnar skrev:Tack!
Följdfråga: Finns det nått smidigt sätt att få ut kabeln till ledrampen? Tycker allt verkar helstängt mellan grill och motorutrymme
Nu är jag inte säker på att det är likt på en 2017 som en 2014 men jag tog ur ena framlyktan och då syns en öppning som jag drog kabeln i så den kom ut framför kylaren. Kabeln hamnar under lyktan när den monteras tillbaka.

Skickat från min SM-G991B via Tapatalk

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]