Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1473455
Hej,

Nybliven ägare till en Volvo xc60 2017.

Om man klickar på knappen som liknar en jordglob på panelen, får man upp valen "Appar" och "Webbläsare". Väljer jag här "Appar" så visar den 3 appar samt valet inställningar.

Klickar in på inställningar och har då ett val som heter "Volvo ID". Klickar in här och väljer valet "Registrera ditt Volvo ID". Där har jag knappat in min epost och den säger att ett mail har skickat med en länk jag ska följa för att aktivera.

Inget mail kommer, jag har testat valet "Skicka e-post igen" samt testat valet "Ändra e-post" och knappat in den på nytt flertalet gånger men inget mail kommer.
IMG-4622.jpg
IMG-4622.jpg (2.76 MiB) Visad 1468 gånger
unnamed.jpg
unnamed.jpg (1.74 MiB) Visad 1468 gånger
Jag har varit i kontakt med Volvos kundtjänst och det verkar knappt veta vad detta är för val eller om det ska fungera eller inte.

Någon som har en idé hur jag får detta att fungera? När man går in under detta val när allt är aktiverat ska den säga statusen för sitt Volvo ID, troligtvis registrerad.

Hur ser det ut för er andra, har ni lyckats med denna registrering?

Tillägas ska att appar, volvo on call osv fungerar.

Mvh
Alexander
#1473463
Kan tillägga att jag försökt att skicka om mailet med både bilens inbyggda 3g modem samt via internetdelning från telefonen.

Hade kanske kunnat testa skriva en annan mailadress och se om något kommer.
Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Hur i hela friden ska man bära sig åt f[…]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.

En ny motor i snitt var 15000 mil... Det blir int[…]