Sida 1 av 1

Tune In trasigt?

Postat: lör 30 okt 2021, 18:51
av Jacke12
https://imageupload.io/i/QnUlPQ6xrC

Är Tune In trasigt? Går ju inte byta kanal. Men ljud kommer. Detta försvinner dock inte. Vart så i minst 1 vecka.

Re: Tune In trasigt?

Postat: lör 30 okt 2021, 21:01
av Derank
Sådär har det sett ut för mig ochså i någon månad, men den där texten försvinner efter ett par sekunder och allt fungerar som vanligt.

Re: Tune In trasigt?

Postat: lör 30 okt 2021, 23:10
av S6024t
Får felmeddelandet jag åxxå, men musiken funkar

Re: Tune In trasigt?

Postat: lör 30 okt 2021, 23:38
av fjohan82
Frågan är hur mycket tid och energi Volvo lägger ner på ett system som inte saluförs längre?

Re: Tune In trasigt?

Postat: sön 31 okt 2021, 15:59
av Jacke12
Ska skicka till Volvo imorgon.

Köper inte att dom inte fixar detta. Med ett felmeddelande som stör. Borde lösas.

Även om systemet har ett par år på nacken :)

Re: Tune In trasigt?

Postat: sön 31 okt 2021, 19:23
av hullingen
Har också haft problem med Tunein. Fick följande svar från Volvo Support:

"Tack för ditt mail angående TuneIn appen i din XC60.
Om du har surf på SIM-kortet eller använder din telefon som internetkälla, testa att välj "Inget" som internetkoppling någon minut och växla sedan tillbaka till den internetuppkoppling du valt.

Skulle du inte märka någon förbättring med TuneIn föreslår jag att du kontaktar en Volvoverkstad för vidare undersökning.
Detta för att kunna säkerställa att rätt bedömning görs samt att du kan få ett relevant förslag på åtgärd och tidsåtgång. Verkstaden säkerställer även om det är ett fel som kan åtgärdas genom garanti.
Tveka inte att återkomma till oss om du har ytterligare frågor eller funderingar.
Med vänliga hälsningar
Maria
Kundrådgivare
Customer Care Center"

Provade att välja "ingen uppkoppling" väntade ett tag och kopplade sedan upp via hotspot på telefonen och då fungerade det som det brukar göra.
;-)

Re: Tune In trasigt?

Postat: sön 31 okt 2021, 21:50
av Jacke12
hullingen skrev: sön 31 okt 2021, 19:23 Har också haft problem med Tunein. Fick följande svar från Volvo Support:

"Tack för ditt mail angående TuneIn appen i din XC60.
Om du har surf på SIM-kortet eller använder din telefon som internetkälla, testa att välj "Inget" som internetkoppling någon minut och växla sedan tillbaka till den internetuppkoppling du valt.

Skulle du inte märka någon förbättring med TuneIn föreslår jag att du kontaktar en Volvoverkstad för vidare undersökning.
Detta för att kunna säkerställa att rätt bedömning görs samt att du kan få ett relevant förslag på åtgärd och tidsåtgång. Verkstaden säkerställer även om det är ett fel som kan åtgärdas genom garanti.
Tveka inte att återkomma till oss om du har ytterligare frågor eller funderingar.
Med vänliga hälsningar
Maria
Kundrådgivare
Customer Care Center"

Provade att välja "ingen uppkoppling" väntade ett tag och kopplade sedan upp via hotspot på telefonen och då fungerade det som det brukar göra.
;-)
Tackar. Ska testa :)

Re: Tune In trasigt?

Postat: ons 03 nov 2021, 17:32
av gregersew
Har också testat att stänga av modem , väntade typ 10 min men det vart samma skit igen väntade 2 dagar sen slog jag på modemet och då funka det


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Tune In trasigt?

Postat: mån 15 nov 2021, 08:41
av Jacke12
Efter 2,5 v fungerade det igår.

Har stängt av delning av internet i bilen, och kopplade på via bluetooth igår. Då hoppade det igång.

Inväntar svar från Volvo också kring detta.