Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1469793
Har en XC60 D5 2013 med någon variant av nav/stereo. Tror det är en mellanmodel och systemet fungerar inte helt bra.

VOC går inte att verifiera via appen trots massor av hjälp från kundtjänst, dock kan bilen skicka sms och notifikationer till min telefon när tex larmet aktiveras så det finns delvis funktionalitet.

Hela stereoenheten är också otroligt seg och varje steg i menyerna tar säkert 2 sekunder att utföra. Samtal via bluetooth har riktigt dålig ljudkvalitet(mottagna hör mig bra dock) och streaming kan vara helt hopplöst ibland.

Finns det någon här som kan ha någon aning om vad som kan vara fel?
#1469849
Det har ju kommit ett antal uppdateringar för mediasystemet under åren och har inte bilen varit på Volvo ÅF för service eller för mjukvaruuppdatering av mediasystement så bör du nog börja där. Mediasystement uppdateras inte alltid om inte kunden påpekar om något är fel.
Jag har uppdaterat mediasystemet på min my17 3ggr under den tiden jag haft den för bl.a. för omstarterna orsakat av fullt cacheminne, dåligt ljud på BT och streamingproblem samt fixa buggen med 3G-uppkopplingen.
Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]