Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blue
#1469431
]Hej, en xc 60 -17 old.
Nån som vet hur en sån här pryttel sitter fast.
Det är kjolen som är lös mot hundbenetBild.
av dannesk
#1469443
Nu funkar inte din bild men är rätt säker på att det är clipset som sitter i tröskelskoningen och karossen vid bakre skämkanten som behöver bytas. Lika på min my17 för jag fått bytt skoningen pga påkörning av isklump i vintras och den fick återmonteras igen och då gav clipet upp. Sett högvis med XC60s som åker omkring med släppta clips på tröskeln bak.

Så här ser det ut när den släppt:
Bilagor
IMG_2694.JPG
IMG_2694.JPG (2.44 MiB) Visad 1077 gånger
av Blue
#1469547
Tack för svar dannesk.
Exakt så ser det ut, ska kika in i springan när det är ljust. Går det att pilla dit ett clips eller behöver jag ta bort kjolen?
av dannesk
#1469557
Blue skrev:Tack för svar dannesk.
Exakt så ser det ut, ska kika in i springan när det är ljust. Går det att pilla dit ett clips eller behöver jag ta bort kjolen?
Du ska kunna släppa på skruvarna som håller kjolen/innerskärmen i hjulhuset, böja ut lite och byta den vita "honan" som sitter i karossen och sätta dit ett nytt clips på kjolen och tycka tillbaka.
av Blue
#1469590
I det här fallet verkar det vara en separation mellan ytterplasten och den delen som håller chipset.
Det fick bli dubbelhäftande emblemtejp emellan. Få se hur länge det håller.

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]