Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1468028
Hej!

Har en XC60 så skriver här, men frågan i sig är väl inte unik till Volvo eller XC60 :)

Jag har precis fått vinterhjul monterade som jag köpte begagnade för någon vecka sen.

Jag tror hjulen har legat på förvaring för någon har skrivit ett registreringsnummer med vad som ser ut att vara en tuschpenna på sidan. Trodde man körde krita eller ännu bättre, klisterlapp nu eftersom det är 2021.

Vad gör jag? Får jag ens bort det här? Jag har försökt tvätta med avfettning, schampoo och högtryck, dock ingen svamp.
#1468105
Handsprit är gratis numera. Tag en Scotchsvamp och dölj den i handen och gå till någon butik, serviceinrättning, sjukvårdsavdelning, kontor etc. etc. Tag det som ligger närmast. Fyll svampen med handsprit och prova på däcket.
PS. Det finns små duschflaskor med handsprit på en deciliter att köpa för överkomliga pengar. Kan vara användbart i andra sammanhang. (Dock inte förtäring) DS.
av EPR
#1468402
Stroemniev skrev: fre 08 okt 2021, 16:39 Hej!

Har en XC60 så skriver här, men frågan i sig är väl inte unik till Volvo eller XC60 :)

Jag har precis fått vinterhjul monterade som jag köpte begagnade för någon vecka sen.

Jag tror hjulen har legat på förvaring för någon har skrivit ett registreringsnummer med vad som ser ut att vara en tuschpenna på sidan. Trodde man körde krita eller ännu bättre, klisterlapp nu eftersom det är 2021.

Vad gör jag? Får jag ens bort det här? Jag har försökt tvätta med avfettning, schampoo och högtryck, dock ingen svamp.
Jag skulle nog försöka med kemisk ren bensin eller aceton.

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dröj[…]

Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]