Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1495759
Får uppdatera lite sedan sist. Bytte trycksensorn till dpf utan någon bättring.

Fick ett ryck å demonterade trycksensor+rör på avgasgrenröret. Ingen skräll här. Det var helt korkat av sot. Lite rengöring och montering. Hoppet levde i ungefär en kvart. Så kom felkod för högt tryck i dpf upp i displayen igen.

Til trots för att värdet är 1.9 på tomgång och höga 20 vid fullgas. Jag undrar om det inte är min ECM som ballat ur.

Har bokat tid hos ÅF för en ny genomgång. Återkommer med uppdatering i hopp om att det kan hjälpa andra.
#1504717
Hei Pontan. Jag har inte fått lämnat in bilen ännu. Ska demontera det mesta til helgen og kika hur det ser ut. Räknar med att behöva demontera Partikelfilter, turbo och EGR-systemet. Så får vi se vad jag finner ut av. Återkommer om jag hittar problemet.
#1513144
Har nu löst problemet med min bil. Hade felkod på ECM fel checksumma samt sotfilter fullt och motorsystem service erfodras dock ingen motorlampa. Bytte differanstryckgivare, Map givare och tempgivare utan resultat. Slutade med att jag bytte partikelfilter utan framgång. Gjorde då en ECM omladdning på Volvo och problemet försvann direkt. Sotvärdena ser bra ut och har kört cirka 100mil sen dess utan problem. V70 D4 fwd 2015
S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]