Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1463347
Jag har en V60CC 2016, älskar den och Volvos lösningar med allt från försäkringar mm.
Jag har nu fått en konstig skada i lacken på båda fram dörrana längst ned i hörnen. Lacken har släppt helt, nästan så man tror den blivit blästrad eller större sten som kommit från däcken och slagit bort lacken. Bara typ 2-3 kvadrat cm.
Vi har alltid följt Volvos rekommendationer och använt deras service mm samt deras mått på däck. Funderar om någon har en liknande skada?
Jag har nu anmält den till Volvoförsäkringar.
#1463349
Bild
Mil

Tänkte om det kan hjälpa
#1463423
PeoP skrev: sön 12 sep 2021, 17:58 Jag har en V60CC 2016, älskar den och Volvos lösningar med allt från försäkringar mm.
Jag har nu fått en konstig skada i lacken på båda fram dörrana längst ned i hörnen. Lacken har släppt helt, nästan så man tror den blivit blästrad eller större sten som kommit från däcken och slagit bort lacken. Bara typ 2-3 kvadrat cm.
Vi har alltid följt Volvos rekommendationer och använt deras service mm samt deras mått på däck. Funderar om någon har en liknande skada?
Jag har nu anmält den till Volvoförsäkringar.
ja, lägg gärna upp en bild. Har också en likadan, så kan jämföra mot den.
#1463466
PeoP skrev: sön 12 sep 2021, 17:58 Jag har en V60CC 2016, älskar den och Volvos lösningar med allt från försäkringar mm.
Jag har nu fått en konstig skada i lacken på båda fram dörrana längst ned i hörnen. Lacken har släppt helt, nästan så man tror den blivit blästrad eller större sten som kommit från däcken och slagit bort lacken. Bara typ 2-3 kvadrat cm.
Vi har alltid följt Volvos rekommendationer och använt deras service mm samt deras mått på däck. Funderar om någon har en liknande skada?
Jag har nu anmält den till Volvoförsäkringar.
Har bilen stänkskydd och i så fall bara fram eller både och?
#1463820
Syns ju att lacken är sjukt sliten på trösklarna också och detta lacksläpp har pågåttt/funnits rätt länge om man ser till storleken på skadan, stänkskydd är ett måste på alla bilar kan jag tycka. Dessutom så blir lacksläppet värre (om det släppt lite grann i framkant) när det man på vintern får smältis som samlas i nederkanten om man kör mkt kupé/bränslevärmare när bilen har snö när man öppnar stänger dörren och det nöts där.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]