Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1456401
Hej har införskaffat mig en volvo v60 2015 som är importerad från USA. Funktionen för att veva upp och ner rutorna fungerar inte. Verkar som att inte detta är aktiverat på Volvo bilar på amerikanska marknaden? Någon som löst detta eller vet hur man kan fixa det? Har tillgång till VIDA, hittar dock inget där för att aktivera funktionen. :-(
#1456847
Hålla inne låsknappen i ca 5 sekunder.
#1456918
EbbevonVolvo skrev:Hålla inne låsknappen i ca 5 sekunder.
Larslars skrev: mån 02 aug 2021, 10:48 fungerar autoupp och autoner på alla rutorna?
hur gör du för att stånga rutorna med fjärren?
Rutorna fungerar att veva upp och ner med knapparna i bilen men vill kunna göra det med fjärren som jag låser/låser upp bilen med. Svensksålda volvo bilar fungerar denna funktionen på, men inte min som är USA importerad. Tänkte ifall det var någon som visste hur man programerar in denna funktion i efterhand
#1456944
sinon2266123 skrev:Rutorna fungerar att veva upp och ner med knapparna i bilen men vill kunna göra det med fjärren som jag låser/låser upp bilen med. Svensksålda volvo bilar fungerar denna funktionen på, men inte min som är USA importerad. Tänkte ifall det var någon som visste hur man programerar in denna funktion i efterhand
Fungerar "autoupp" och "autoner" på alla rutorna som Larslars frågade om där man bara trycker till på knapparna så åker de upp/ner av sig själva? Kanske det bara är en kalibrering av rutorna som behövs som man kan får göra när man brutit strömmen en tid. Osäker på om fjärrfunktionen fungerar om de inte är kalibrerade.
#1457993
dannesk skrev: mån 02 aug 2021, 22:29
sinon2266123 skrev:Rutorna fungerar att veva upp och ner med knapparna i bilen men vill kunna göra det med fjärren som jag låser/låser upp bilen med. Svensksålda volvo bilar fungerar denna funktionen på, men inte min som är USA importerad. Tänkte ifall det var någon som visste hur man programerar in denna funktion i efterhand
Fungerar "autoupp" och "autoner" på alla rutorna som Larslars frågade om där man bara trycker till på knapparna så åker de upp/ner av sig själva? Kanske det bara är en kalibrering av rutorna som behövs som man kan får göra när man brutit strömmen en tid. Osäker på om fjärrfunktionen fungerar om de inte är kalibrerade.
Jaha, jo funktionen för auto upp o ner fungerar som dem skall
Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]

XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]