Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1454004
EPR skrev:Jag mejlade Kremersino som gör boxen (iSmart) och fick en länk till en något längre och bättre installationsvideo än den som finns på Aliexpress.

Där är det också tydligare vad man ska göra med själva boxen efter installation.

Har förstått det som att backkamera och parkeringssensor ska funka som vanligt, eller hur Henkan?


Man ser inte p-sensorbilden på skärmen. Det kan väl kanske vara en nackdel om man tittar på den när man parkerar, jag gör det inte, annars piper det ju som vanlig när man kommer nära. Jag har ingen backkamera så jag kan inte svara på hur det funkar.
#1458698
Nu har jag fått hem dosan och genomfört installationen. Det var relativt enkelt att få bort panelerna och att sätta i alla kontakter/sladdar, men lite knöligt att sätta tillbaka bilens medieenhet eftersom det blev trångt bakom med de nya kontakterna som tog extra plats.
Det löstes dock med att trycka undan den stora svarta kontakten nedåt med ena handen och lirka in medieenheten med den andra. Var också tvungen att sprätta upp tejp som höll ihop den sk fiberkabeln med andra kablar för att det skulle bli möjligt att flytta den stora kontakten tillräckligt långt nedåt för att få plats för medieenheten.

Alla skruvar hade samma storlek/form på skruvhålen, dvs T20. Det behövs en mejsel som skruvar från sidan för att få bort skruvarna på panelens bak/undersida.

Backkameran funkade utan problem, men det syns ingenting på skärmen från parkeringssensorer i car play-läget (bara ljud). Det går dock smidigt att växla tillbaka till originalskärmen.

Instruktionsvideo stämde till 95 procent överens med hur det såg ut i min bil, det som skiljde var att det inte gick att lyfta bort centerpanelen helt och hållet utan att knipsa bort plastband som håller fast en kabel i panelen. Löste det genom att vika hela panelen åt vänster och låta den hänga ned mot pedalerna.

Har en V60 -18.
#1460026
qsecofr skrev: fre 20 aug 2021, 21:51 Är ni nöjda med modden? Funderar på att köpa en själv för att köra Waze i displayen.


Tapatalked.
Kan bara säga att jag är otroligt nöjd, allt funkar klockrent och carplay startar automatiskt när man startar bilen så det är knappt att man minns att man varit utan. Det enda störiga är att det inte går att lyssna på radio samtidigt, kan sakna det ibland, men man kan väl lyssna på radio via TuneIn-appen? Har aldrig använt den men borde väl börja nu.
Är också störigt att man måste lämna carplay-läget för att se inställningar för stolsvärme, AC och för att se markeringarna på skärmen för parkeringsassistansen. Men det går ju snabbt att växla mellan de två lägena (hålla ner exit-knappen i två sekunder).
#1460037
Jag är jättenöjd med min förutom att den blir för varm där under mattan. Den slutar reagera på rattknapparna då. Jag måste flytta den till någon luftigare plats.

Jag kör bara TuneIn. FM-radio har för dåligt ljud, brusar och knastrar.

Det är inget problem med tempinställningen tycker jag, den står på favorittempen och man hinner se den ibland medan bilen/radion startar upp.
#1460077
Henkan skrev: fre 20 aug 2021, 23:06 Jag är jättenöjd med min förutom att den blir för varm där under mattan. Den slutar reagera på rattknapparna då. Jag måste flytta den till någon luftigare plats.

Jag kör bara TuneIn. FM-radio har för dåligt ljud, brusar och knastrar.

Det är inget problem med tempinställningen tycker jag, den står på favorittempen och man hinner se den ibland medan bilen/radion startar upp.

Har inte problem med att den blir för varm, men har inte kört längre än en halvtimme-timme åt gången. Uppstår problemet direkt, eller efter en kortare eller längre stund?

Jag lade modulen precis bakom de där vita utstickande metallhållarna som syns på den längre videon. Var det där du lade den?
Tänker att det finns ganska mycket plats för dosan bakom bilens medieenheten, om man kan tänka sig att ha den där.
#1460121
Värmeproblemet hos mig finns direkt, det är när bilen står i solen. Däremot har jag sträckkört i 6 timmar 4 gånger utan minsta problem.

Min ligger instoppad under mattan på passagerarsidan, det blev bättre där än precis till höger om mittkonsollen innanför mattan. Har inte haft tid och lust att lösa problemet än.
#1466171
Jag monterade min enhet från Kremersino igår. Att montera loss paneler och sätta fast kablarna var överaskande lätt när man följde YouTube -videon.
Men jag har ett problem, och jag fattar inte om det är för att jag gör fel eller om det är fel på nån pryl.
Allt startar precis som det ska, jag sätter mediaspelaren i läge AUX. Men jag får inget ljud. Istället hör jag ett lågt digitalt skräpljud och ett sorts konstigt tickande. Jag får skruva upp ganska hög volym för att det ska höras.
Jag lade upp en video för att fråga Kremersino om de kunde se vad jag gör fel:

https://youtu.be/Duu9NB7hYYY

Men tyvärr kunde han inte se den, kanske är svårt bakom den kinesiska brandväggen?
Hur som helst, det är förmodligen jag som gör något fel, kan ni tipsa mig? Det kan inte vara fiber-kabeln, för jag får ju ut ljud utan problem från "vanliga mediaspelaren" när jag håller inne EXIT i 2 sekunder. Jag står i AUX som jag ska. Jag har kopplat bort alla kopplingar mellan bilen och min iPhone, både i iPhone och under "Min XC60" och "Telefoner", förutom den bluetooth-kopplingen som ger CarPlay.
Bilden funkar hur bra som helst, men som sagt inget ljud.
Kanske har någon tips på vad jag kan ha missat?
#1466182
Om du inte redan gjort det så koppla isär allt och koppla ihop det igen. Kolla så du inte böjt något stift i den vita kontakten i boxen, min var lite knepig att få i, om det var plasten som inte var exakt eller om det var något av stiften som inte linjerade med hondelen vet jag inte men efter lite lirkande så hamnade den på plats.

Min funkade på första försöket. Alla inställningar var rätt från början, det var först när jag uppdaterade firmware till nytt utseende som jag behövde ändra någon inställning.

Annars har jag inte något att komma med.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]