Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EPR
#1453148
Hej, har en V60 T3 automat, fwd, -18 (Classic), som har haft problem med vindbrus från dörren på passagerarsidan vid höga hastigheter (110+).
Har lämnat in den till auktoriserade Volvoverkstan för detta vid två tillfällen, första gången löste de problemet (genom att skruva åt en sidobackspegel enligt dem) men bruset kom senare tillbaka i 80 km/h och uppåt. Andra gången jag lämnade in bilen bytte de ut en fönsterlist.
Verkstan provkörde bilen i 90 km/h efter bytet och upptäckte därför inte att problemet kvarstod, men det märkte ju jag när jag körde bilen i 110+. När jag pratade med dem efteråt så teknikern att han inte visste vad det kunde på bero och antydde att jag kanske måste leva med felet.
Vad tycker forumet, är det standard med vindbrus vid 110+ eller ska jag stå på mig så de löser problemet en gång för alla?
Ska tilläggas att jag har garanti ett år till så detta sker kostnadsfritt.
#1456161
Eller feljusterad dörr, alla plåtytor ska vara monterade att den främre kanten ligger något lite innanför bakkant på karossdelen närmast framför om du hänger med vad jag menar. Just för att luften ska passera lätt. Du kan också ta en tunn remsa papper och lägga mellan olika delar av olika lister och stänga dörren för att se så listerna ligger an över allt. Drar du pappret känner du om listen ligger ann eller inte. Tejpa sommovan föreslog är också en bra metod.
#1456212
III skrev:Eller feljusterad dörr, alla plåtytor ska vara monterade att den främre kanten ligger något lite innanför bakkant på karossdelen närmast framför om du hänger med vad jag menar. Just för att luften ska passera lätt. Du kan också ta en tunn remsa papper och lägga mellan olika delar av olika lister och stänga dörren för att se så listerna ligger an över allt. Drar du pappret känner du om listen ligger ann eller inte. Tejpa sommovan föreslog är också en bra metod.
Tack för tips! Ska kolla kanter och även testa pappersmetoden.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]