Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FlaxXx
#1452453
Xc 60 2012
Hur gör man en reset av city safe ?
Inte ska man behöva åka in till Volvo
Någon som har koll?
Har till gång till Delphi odb2 scanner någon som vet hur man får bort det.

city safe service erfordras
#1452509
FlaxXx skrev:Xc 60 2012
Hur gör man en reset av city safe ?
Inte ska man behöva åka in till Volvo
Någon som har koll?
Har till gång till Delphi odb2 scanner någon som vet hur man får bort det.

city safe service erfordras
Först så måste man ju ta reda på vilken kod som är satt och åtgärda felet. Sedan släcker man koden med egen OBD verktyg eller låter Volvoverkstad eller annan verkstad släcka koden om man inte kan göra det själv.
#1452555
Jag gick in kollade med Delphi
Volvo bytte skivor fram för någon månad sedan .
Såg det låg fel koder på höger ABS givare fram.Jag tog bort koder och i Delphi kan man kolla varje ABS givare visar km timmen sjuka är man kunde även se temp på skivor i program.
När fel koderna var borta kommer de inte igen
allt funkar i bilen som det ska .
Bara det irriterande larmet som kommer i display .
Läste på engelskt forum då åkte han in till Volvo gjorde en reset efter han bytt ABS givare för att få bort larm .
Tycker det borde gå starta om på annat sätt .
Jag vet inte varför mitt system glichade till det satt en stor mosad fjäril på givare i grillen .

Larmet verka inte gå att få bort i Delphi program.
Ska ta ett kort på de olika 4 system som går kalibrera i Delphi
Jag vågar fan inte chans prova. .


Tänkte om det var någon Volvo mekare här .
Typ bryt strömmen. 30 min eller dra säkring 5 eller 19

Tråkigt behövs åka till Volvo xc mil för skit grejer
#1461749
Fick du någon ordning på detta? Har detta felmeddelande nu men försvinner efter att man tryckt på "READ". Enligt bilen är City safety aktiverad.

Uppkom efter att vi bytt spridare 4 på verkstad som då givit oss "DSTC service erfordras" plus att bilen gick in i Limp mode. Allt det där är löst nu men city safety felet tillkom istället. Enligt meken fanns inga felkoder från systemet men detta är ju en generisk verkstad som inte kan gå på djupet på samma sätt som Volvo. Kan man slippa de 1700kr Volvo tar för en felsökning så är det ju nice :)
#1499534
Volvo körde in ny program vara så löste det sig .
Märkliga är nu har höger ABS givare gått sönder .
Bytte den kan sitta som fan och få bort Torx skruven var inte så lätt utan rätt grejer.
ABS slocknad men larmet.

City Safety Service erfordras Går inte bort !
Fan pallar inte köra till Volvo då får de köra in nytt program nästa service

Ska prova ta ur batteri kabel 30min
Märkligt att det finns inga fel koder på
City Safety Service erfordras
Kör ju med Delphi och det använder många bilverkstäder .
Hittar fan inget ställe att släcka det på.:(
#1517524
Jag har exakt samma bekymmer på min v60 2012. Har bytt abs-givare har city safety service required kvar. Har haft den inne på felsökning, där inga felkoder hittas. Verkstaden lyckades släcka servicen en stund men den kom tillbaka. vad gör jag nu?
#1517576
Uppdaterad mjukvara löser troligtvis problemet, så ett besök hos en Volvo-verkstad krävs.
(Problemet verkar uppstå i samband med att någon hjulsensor pajar vilket även var fallet med XC60:n som min bekant hade)
#1550467
Jag har samma fel på min XC70 2015. Har bytt ABS sensorer bak men City Safety och Kollisionsvarning ligger kvar som fel. De dyker upp först när bilen har kört några hundra meter. Jag var inne på Speedy för att be dem släcka felkoderna men med deras felkodsläsare kunde de inte se några felkoder men då startade de bara bilen och körde inte tills felmeddelandet dök upp. Måste jag verkligen lämna in bilen på Volvo för att fixa detta? Känns ju som en bug i programvaran, har servat på Volvo tidigare och de har sagt att de laddar in senaste programvaran då. Någon som har löst detta själv utan att betala några tusen till Bilia?
#1550542
jojo1234 skrev: fre 11 aug 2023, 08:39 Jag har samma fel på min XC70 2015. Har bytt ABS sensorer bak men City Safety och Kollisionsvarning ligger kvar som fel. De dyker upp först när bilen har kört några hundra meter. Jag var inne på Speedy för att be dem släcka felkoderna men med deras felkodsläsare kunde de inte se några felkoder men då startade de bara bilen och körde inte tills felmeddelandet dök upp. Måste jag verkligen lämna in bilen på Volvo för att fixa detta? Känns ju som en bug i programvaran, har servat på Volvo tidigare och de har sagt att de laddar in senaste programvaran då. Någon som har löst detta själv utan att betala några tusen till Bilia?
Du får ringa till kundtjänst för tex Mekonomen , och fråga om det finns en verkstad i din närhet som har Vida.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]