Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jacke12
#1454718
Kruxet var att ha på navigeringsröst för att få ljud på fartkamerorna. Synd för orkar inte höra ta rakt fram i rondellen osv.

Bara ha varningsljud för fartkameror hade vart gött. Men går i farsans nya V60 iaf.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1454723
Det där är på dom nyare med sensus connect, inte dom vi diskuterar här.
Men låt röstvägledning vara på, och så trycker du på röststyrningsknappen och säger röstvägledning av. Då funkar ljudvarningen men du slipper tjatet.
Användarvisningsbild
av Derank
#1454724
Går på din ochså, du behöver inte ha NAVen igång, den ska plinga till vid fartkameror iaf om du har röstnavigeringen på, det gör det iaf på min xc60 2016
Användarvisningsbild
av Derank
#1454725
aha, ok såg nu att det inte var sensus connect som det syftades på i tråden, sorry
av fitur
#1454908
Derank skrev: lör 03 jul 2021, 19:11 Jag måste säga att ingenting slår maps idag, där hittar man i princip allt,, Volvos GPS är inte mycket att hänga i granen.
Använder du det i mobilen eller har du lyckats få in det i Volvo-navigeringen? Jag har för mig att Volvo Sensus Navigation använder Google Maps API vilket borde göra upplevelsen lite bättre än hos biltillverkare med helt egna system 😂

IMG_4632.jpeg Om jag står på vä[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]