Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1451477
Precis som StefanN skriver. Det viktiga är att jämföra hur många kilowatt (kw) bilen är registrerad med, annars är det bara ett emblem som någon satt dit.
#1451480
Micce1980 skrev:Precis som StefanN skriver. Det viktiga är att jämföra hur många kilowatt (kw) bilen är registrerad med, annars är det bara ett emblem som någon satt dit.
På Transportstyrelsens hemsida står det 224 kW i motoreffekt vilket blir 304 hkr, så är det verkligen en Polestar då? Det sitter en 3 l rak 6:a i bilen ser jag iaf.

Dessutom står det som modell: VOLVO D + XC60, men det står vare sig T6 eller Polsestar? Jag begriper inte vad det är för modell egentligen....? :oops:
#1451485
@jiwisto, På transportstyerelsen står det aldrig dessa betekningar. Dvs T6, T5 eller D5, D4. För min bil står det Volvo F + V60. Du får titta på car.info eller biluppgifter.se. Där står det.

Sen som andra skrivit är det den gamla polestar loggan. Om du går och Polestar trimmar bilen idag får du än vit logga där det står Polestar Engineered. Men på äldre var de blå och stod endast Polestar. På de ännu äldre (som den i bilden) så är loggar mer som en kvadrat, sedan blev den mindre och har formen av en romb. Frågan är bara om Polestar är gjort i efterhand och den inte är registreringsbesiktad så syns inte nya effetken när man kollar upp bilen. Så länge det inte är en "Polestar bil" som V60 Polestar så står inte Polestar när man kollar upp bilen.
Min bil har Polestar loggan men kollar man upp bilen står det endast V60 D4. med nya effekten 147kW eller 200hk eftersom jag har registreringsbesktat bilen.
#1451489
Dejan195 skrev:@jiwisto, På transportstyerelsen står det aldrig dessa betekningar. Dvs T6, T5 eller D5, D4. För min bil står det Volvo F + V60. Du får titta på car.info eller biluppgifter.se. Där står det.
Tack för svar, det står ingenstans att den är Polestaroptimerad på Car.info eller Carfax, så jag ringde upp VOlvo som slog upp den i sina register, och voilá - de kunde bekräfta att Volvo Polestar-optimerade bilen i samband med leveransen från Volvo till kunden från fabriken. Så Ett telefonsamtal senare så gick bilens aviserade hästkrafter hos säljaren upp från 304 till 329 hkr, och den är på riktigt en Polestar aviserad med fel antal hkr från säljaren...fast åt rätt håll då om man säger så :-D

Tack alla, tråden är löst och kan låsas! Nu ska här inhandlas en äkta Polestar i em, trevlig midsommar till er ;-)
#1451490
@jiwisto, Jag hade även kollat på registreingsbeviset antal kW som anges. För om den är Polestar optimerad och registreringsbesktad så bör det stå 242kW inte 224kW. Tänker annars kan du drar ner priset mer. Dvs den säljs inte med rätt specifikation. Eftersom ur laglig synpunkt måste den vara registrerad med rätt effekt för att få vara i trafik och så att garantier och försäkringar ska gälla.
#1451492
Enligt Volvo så behövs inte den registreringen ur försäkringssynpunkt, garantier och försäkringar gäller ändå och det är ingen skillnad på priset om bilen optimeras eller inte sa Volvo som jag nyss talade med, som var de som verifierade att bilen är en äkta Polestar då dom optimerade bilen efter den levererades från fabriken där den byggdes, innan kunden hämtade ut den och fick 329 hkr direkt från Volvo.

Tack ändå för ditt tips Dejan ;-)
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]