Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Söne
#1569259
docmax skrev: fre 02 feb 2024, 09:29 Problemet med att tanka höll i sej tills jag bytte tapp från Qstar till Tanka. Tankade på 3 olika Qstar tappar och hade samma problem på alla 3, körde till Tanka och fyllde fullt utan att pistolen slog ifrån... hur f-n är det möjligt?
Och jag gick fick färre slag vid plusgrader… är det möjligt att minusgrader påverkar?
Senast redigerad av 1 Söne, redigerad totalt 0 gånger.
av Knatch
#1569344
III skrev: fre 11 jun 2021, 18:36 Hej
När jag tankar hemmavid slår bensinspumpen ifrån ideligen. På tre av fyra pumpar. Är inte detta intressant. Undrar ju varför det blir så. Beror det på bilen eller pumpen? Och vad gör man åt det? Bilen en V60-18 T3

Hej! har bytt åtskilliga ventilationsrör. dom kläggar igen.
Jag läser av dom med hjälp av autel diagnosläsare. Minns inte vad felkoden heter men den ligger där och visar på fel i ventilationsröret

https://community.cartalk.com/t/2015-vo ... ank/154030
av EPR
#1569667
Knatch skrev: lör 03 feb 2024, 21:42
III skrev: fre 11 jun 2021, 18:36 Hej
När jag tankar hemmavid slår bensinspumpen ifrån ideligen. På tre av fyra pumpar. Är inte detta intressant. Undrar ju varför det blir så. Beror det på bilen eller pumpen? Och vad gör man åt det? Bilen en V60-18 T3

Hej! har bytt åtskilliga ventilationsrör. dom kläggar igen.
Jag läser av dom med hjälp av autel diagnosläsare. Minns inte vad felkoden heter men den ligger där och visar på fel i ventilationsröret

https://community.cartalk.com/t/2015-vo ... ank/154030
Var det bara själva ventilationsröret du bytte då, eller bytte du även kolkanister och kolfilter? Var det svårt att byta röret?
av EPR
#1575846
Bytte kolkanister på lokala Volvoverkstaden och kunde direkt efteråt fylla tanken med 50 liter i full fart utan att pumpen slog ifrån en enda gång.

Bytet täcktes av maskinskadeförsäkringen (Folksam) mot en självrisk på 1500.

Uppdatering: Serviceteknikern sade att kolkanistern var full med bensin och att det var det som var felet. Han tipsade om att inte försöka fylla tanken ytterligare efter att pumpen slår ifrån första gången (alltså när tanken är helt full), då ska bränslet tydligen riskera att rinna ner i kanistern. Känns som ett konstruktionsfel.

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]