Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1447459
Lite osäker på hur drag monteras på V60, men det är ju en skarp kant på rosten och den fina underedsmassan nedanför. Min killgissning blir att det varit drag på tidigare som demonterats och det är där det suttit som det börjat rosta nu. Möjligen har underredsmassan skrapats bort inför dragmonteringen.

Det är lite svårt att skylla på tillverkaren för en bil som man köper begagnad efter 9 år och inte vet något om bilens historik.
av least
#1447500
anders1982 skrev: ons 26 maj 2021, 20:18
least skrev: ons 26 maj 2021, 13:43 Rimligen är bilen redan på verkstad om den fick körförbud?
Man får inte ens köra hem bilen.
Har 1 månad på mig att åtgärda felet.
Har underdagen fundera på slipa det med maskin och spruta på undereds spray.
Körförbud finns inte med den typen av friskrivning.
Du ska helt enkelt ombesiktiga inom en månad.

Och att slipa ner gods. och spraya är inte det som bilprovningen förväntar sig när en bil har strukturella fel.
av III
#1447537
least skrev: tor 27 maj 2021, 08:47
anders1982 skrev: ons 26 maj 2021, 20:18
least skrev: ons 26 maj 2021, 13:43 Rimligen är bilen redan på verkstad om den fick körförbud?
Man får inte ens köra hem bilen.
Har 1 månad på mig att åtgärda felet.
Har underdagen fundera på slipa det med maskin och spruta på undereds spray.
Körförbud finns inte med den typen av friskrivning.
Du ska helt enkelt ombesiktiga inom en månad.

Och att slipa ner gods. och spraya är inte det som bilprovningen förväntar sig när en bil har strukturella fel.
Nä, just. Underkänd blir den för det är en påtaglig försvagning och då hjälper inte skrapa och måla. Då måste balken byggas upp på nytt med plåt av motsvarande kvalité i de områden som är försvagade
av III
#1447539
Å andra sidan är det svårt på bilden att se skadan. Kan du inte lägga in besiktningsprotokollet här så vi ser vad det står. Du kan ju maskera diarienummer och reg. Nr om du vill.
av valln
#1447564
Om bilen har blivit underkänd på besiktningen borde Volvos rostskyddsgaranti gälla.
När ska den annars gälla...??
Användarvisningsbild
av pb81
#1447602
valln skrev:Om bilen har blivit underkänd på besiktningen borde Volvos rostskyddsgaranti gälla.
När ska den annars gälla...??
Om du läser tidigare inlägg så pratas det om att en dragkrok demonterats. Är det så och man inte fixat rostskyddet så är det ju inte volvos ansvar.
av III
#1447614
pb81 skrev: tor 27 maj 2021, 17:34
valln skrev:Om bilen har blivit underkänd på besiktningen borde Volvos rostskyddsgaranti gälla.
När ska den annars gälla...??
Om du läser tidigare inlägg så pratas det om att en dragkrok demonterats. Är det så och man inte fixat rostskyddet så är det ju inte volvos ansvar.
Om det är volvo som monterat och demonterat?
Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]