Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pb81
#1447619
Då ligger det väl hos den verkstaden, inte volvo i sig. Låter ju dock inte som en auktoriserad verkstad som missat en sådan sak. Men man vet ju inte.
av anders1982
#1447626
MartinS skrev: ons 26 maj 2021, 23:40 Lite osäker på hur drag monteras på V60, men det är ju en skarp kant på rosten och den fina underedsmassan nedanför. Min killgissning blir att det varit drag på tidigare som demonterats och det är där det suttit som det börjat rosta nu. Möjligen har underredsmassan skrapats bort inför dragmonteringen.

Det är lite svårt att skylla på tillverkaren för en bil som man köper begagnad efter 9 år och inte vet något om bilens historik.
Hej volvo skade verkstaden bytte drag i höstas
av valln
#1447645
anders1982 skrev: tor 27 maj 2021, 19:27
MartinS skrev: ons 26 maj 2021, 23:40 Lite osäker på hur drag monteras på V60, men det är ju en skarp kant på rosten och den fina underedsmassan nedanför. Min killgissning blir att det varit drag på tidigare som demonterats och det är där det suttit som det börjat rosta nu. Möjligen har underredsmassan skrapats bort inför dragmonteringen.

Det är lite svårt att skylla på tillverkaren för en bil som man köper begagnad efter 9 år och inte vet något om bilens historik.
Hej volvo skade verkstaden bytte drag i höstas
Håll oss gärna uppdaterade om Volvo tar kostnaden! :-)
av least
#1449270
Är rosten lagad nu tro?
Och skulle vara intressant att se vad protokollet säger.
Användarvisningsbild
av pb81
#1449283
Kan du inte slipa ner, rostskydda tunt och på med nytt drag igen? Draget kommer ju stabilisera upp chassit igen.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1449377
Jag ser nu att anders1982 vill att hela tråden ska tas bort. Detta utan att behöva förklara för någon om vad som hänt!!!!
Jag kommer i alla fall tänka efter minst två gånger innan jag svarar på anders1982 frågor. Eller, nä kommer nog inte svara på något...
av least
#1449559
Nu får "Anders" förklara exakt varför tråden ska tas bort.

Vi är många som har svarat i tråden, och ingen verkar ha fått något svar av "Anders".
av frippe64
#1449806
anders1982 skrev: ons 26 maj 2021, 07:42 Hej alla va in med tjejens v60 2012 igår på bilprovningen och fick en otrevlig överraskning.
Nämligen körförbud pg av rost i balkarna.
Seriöst det är en volvo från 2012 ska man behöva skrota en 9 år gammal volvo på grund av rost i bärande delar.

Vad skulle ni gjort?
Vad säger ni om volvos kvalite?
Kommer detta gå på volvos rost skydds garanti ?
Nån som varit med om detta?20210525_145623.jpg
Varför är rubriken ändrad till "Ta bort"?

Berätta gärna hur det går med reklamationen.
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]