Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1449181
Har ju som sagt testat med några olika minnen. Beställde nu ett 64gb USB 3.0 men problemet kvarstår. Ska testa mina minnen på någon annan v60 bara för att kunna utesluta att det är något fel där.. Ström har jag till usbporten. Får se vad nästa steg blir.. Kanske får riva lite inredning eller nått för att se att alla kablar är som dom ska..
#1449205
Du kanske måste ladda om mjukvaran i Mediasystemet på Volvo om det är något vajsing med den. Har du fått det uppdaterat tidigare vid någon service?
#1449919
Hej, jag köpte nyligen bilen så jag har inte haft den på service än. Ska ta upp detta när jag ska serva den så kanske det löser sig. Får man betala något extra för ny mjukvara i samband med service hos tex Bilia eller Mekanum?
#1449920
jockeswe skrev:Hej, jag köpte nyligen bilen så jag har inte haft den på service än. Ska ta upp detta när jag ska serva den så kanske det löser sig. Får man betala något extra för ny mjukvara i samband med service hos tex Bilia eller Mekanum?
Bilia tar 800 kr för nav uppgradering

Har en XC60 2016 bsr optimerad steg 1 plus

#1449922
Du sa att du köpt bilen nyligen jag har inte haft problem med nav men jag har haft problem med voc eftersom jag köpte bilen från bilia outlet ringde jag dom och sa problemet då bekostade bilia outlet fel sök och batteri byte etc så om du köpt från firma ring dom och säg som det är kanske dom bekostar avgiften

Har en XC60 2016 bsr optimerad steg 1 plus

#1450615
Pratade med en tekniker på Bilia. Mest troligt måste jag aktivera funktionen att just kunna uppdatera via usb. Uppdatera navigatorn går på 800:- men att aktivera usbfunktionen lät som att det skulle kosta mer. Tycker ju nästan att Volvo borde stå för detta. Men men.. Kanske tar det vid nästa service.
#1450616
Catan90 skrev: sön 13 jun 2021, 11:36 Du sa att du köpt bilen nyligen jag har inte haft problem med nav men jag har haft problem med voc eftersom jag köpte bilen från bilia outlet ringde jag dom och sa problemet då bekostade bilia outlet fel sök och batteri byte etc så om du köpt från firma ring dom och säg som det är kanske dom bekostar avgiften

Har en XC60 2016 bsr optimerad steg 1 plus
Köpte via KVD så tror inte att dom reklamerar den typen av åtgärder tyvärr.
#1450619
jockeswe skrev:Pratade med en tekniker på Bilia. Mest troligt måste jag aktivera funktionen att just kunna uppdatera via usb. Uppdatera navigatorn går på 800:- men att aktivera usbfunktionen lät som att det skulle kosta mer. Tycker ju nästan att Volvo borde stå för detta. Men men.. Kanske tar det vid nästa service.
Men om du låter dom uppgradera för 800 kr så måste dom ju aktivera detta att uppgradera via usb för dom uppgraderar också via usb

Har en XC60 2016 bsr optimerad steg 1 plus

#1461538
leiwi skrev: sön 30 maj 2021, 19:21 Ladda upp filen och välj att konvertera den till "Convert CSV to GPX"
på höger sida uppe kan du välja "Volvo Sensus 2014 onwards)
hur gör man sen för att få Sensus att läsa in GPX filen?
fnulat runt lite i menyerna men blir inte klok på vart jag ska lägga/läsa in från usb minnet
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]