Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1461557
Japp jag har kört allt i sensus programvaran. Har även efteråt kört checken i programmet för att se att usbminnet blev korrekt. Pratade med en tekniker på Bilia. Han trodde att usbkontakten kunde vara skadad.
#1462469
Har testat lite mer nu.. formaterade ett 32GB minne (FAT32).. Överförde lite blandade filer (mp3, wav, ogg, mov, avi, mp4) för att testa om det gick att spela upp media från ett USB-minne.. Det står bara typ "USB oläsbart".. Nu har jag ju testat med flera olika minnen men får ju inte uppdateringen att fungera så känns lite som att det lutar åt att kontakten kan vara skadad. Ska montera isär allt när jag får tid. Det skumma är ju att minnet lyser när man stoppar i det så el verkar den ju få.
#1462631
Jag kanske har en lösning. Hade samma problem & det hade att göra med partitioneringen på minnet att göra. När jag bara hade valt formatera i utforskaren hade windows skapat en utökat partition & bilen fattade inte hur den skulle läsa den.
Prova att öppna Administrativverktyg för windows -> Datorhantrering -> Diskhantering.
Ta bort volymen som finns på minnet & skapa en ny enkel volym & formatera i FAT32

Jag tror det var så jag löste det. Kan inte dubbelkolla nu för frugan är på vift med bilen...
#1462893
Så nu testade jag att kika hur det såg ut i Disc Management.. Det verkade som att det var rätt formaterat (bara en enkel volym). Testade hur som helst att radera volym, skapa ny enkel. Körde in Sensus mjukvaran men det är fortfarande samma problem. Trycker jag på Media i bilens Infotainment så står det USB-Oläsbar. Tror att det för min del finns kvar två alternativ:

1) Plocka loss USB-kontakten, byt ut eller löd om kontakterna (har lödstation)
2) Lämna in på Volvo för antingen uppdatering av navigatorn eller då felsökning och utbyte av USB-kontakt.

Nu är ju inte navigatorn hela världen.. känns som att jag bara kommer använda Waze på mobilen när jag behöver navigation men detta stör mig ju naanting :-)
Användarvisningsbild
av ROW
#1463775
Kanske dum fråga men ställer den för säkerhets skull.
Har du gjort precis så här enl nedan o då tänker jag på kommandot KÖR!

Välj att ladda ner till Mac eller Windows
Välj "Kör" för att installera nerladdningsprogrammet
Följ instruktionerna i nerladdningsprogrammet
Spara nerladdad uppdatering på en tom USB-minnessticka
OBS: Nerladdningar kan ta flera timmar beroende på internetanslutning och filstorlek
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]