Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockeswe
#1446964
Hej, jag har en v60 från 2016 och har försökt att uppdatera navigatorn via USB-minne. Kör med Volvos Sensus-program för att ladda ner senaste uppdateringen och lägga över allt på ett USB-minne. Jag har testat på två olika USB-minnen och även kört Sensus-programmet på både en mac och en PC. USB-minnet är formaterat med FAT32. När jag stoppar i usb-minnet i bilen så lyser usb-minnet och blinkar med inget händer.

Något jag har missat eller gör jag något fel? Jag Har testat att både ha bilen igång och att bara slå igång tändningen.

Någon har som har något tips på vad jag kan testa?

Tack på förhand
#1446969
jockeswe skrev:Hej, jag har en v60 från 2016 och har försökt att uppdatera navigatorn via USB-minne. Kör med Volvos Sensus-program för att ladda ner senaste uppdateringen och lägga över allt på ett USB-minne. Jag har testat på två olika USB-minnen och även kört Sensus-programmet på både en mac och en PC. USB-minnet är formaterat med FAT32. När jag stoppar i usb-minnet i bilen så lyser usb-minnet och blinkar med inget händer.

Något jag har missat eller gör jag något fel? Jag Har testat att både ha bilen igång och att bara slå igång tändningen.

Någon har som har något tips på vad jag kan testa?

Tack på förhand
Har du formaterat om usb. Inte en enda fil får finnas när du kör sensus programmet. Sen körde jag med 64 gb usb 3.0 alltså en blå usb uttag där dom usb är mycket snabbare vid överföringar. Kort sagt kontrollera så du verkligen inte har den senaste detta kan du kolla genom inställningar i bilen där kan man få reda på vilken version den är på sedan gämför du med versionen på internet. Sen är det bara formatera om usb och installera. Vissa ubs brukar ha konstiga mappar automatiskt inne i usbt alltså minns inte namnet på dessa mappar men låt oss säga nul nul innan du kör sensus programmet in i usb radera allt så det inte finns en enda mapp Bild sedan kör på det är vad jag kommer på just nu lycka till

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

#1446977
I samband med när du har laddat ner uppdateringen till ditt USB går det att köra en kontroll via Sensus-programmet av själva nedladdning, så att allt är ok med nedladdningen. Testat detta?

När du väl sätter i USB-stickan i bilen ska Sensus känna av automatiskt att stickan är isatt och en info-ruta dyker upp på skärmen ang uppdateringen. Men om du har provat med två olika USB-stickor så vette Fabian alltså.
#1447001
Var inne och kollade på volvos hemsida för kartnerladdning, filen är dok 20gb stor och HD i bilen är på 10Gb, hur går det ihop?
#1447005
Derank skrev:Var inne och kollade på volvos hemsida för kartnerladdning, filen är dok 20gb stor och HD i bilen är på 10Gb, hur går det ihop?
Hårddisken i bilen som du kan lagra musik på är på 10Gb, på den brukar jag kopiera in musik ifrån USB-sticka. Lagringen för kartan till navigatorn har en annan lagringsplats som du inte har åtkomst till.
#1447013
dannesk skrev:
Derank skrev:Var inne och kollade på volvos hemsida för kartnerladdning, filen är dok 20gb stor och HD i bilen är på 10Gb, hur går det ihop?
Hårddisken i bilen som du kan lagra musik på är på 10Gb, på den brukar jag kopiera in musik ifrån USB-sticka. Lagringen för kartan till navigatorn har en annan lagringsplats som du inte har åtkomst till.
Går det lagra musik på en xc60 2016 också eller är det endast 2018 +

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

#1447031
Jag har en my17 Classic så det funkar att lagra musik på bilens HDD på de äldre bilarna.
#1447232
Psykbrytsvarning snart :nerd:

Nu har jag testat tre olika USB-minnen.. Alla 32GB.. Har formaterat dom innan (FAT32), kört Sensus-programmet och sedan även kört en kontroll efteråt för att se att överföringen blev korrekt. Allt så långt OK.

I bilen har jag provat att starta med USB-minne i direkt från start + testat stoppa i minnet efter ett tag.. har även testat starta bara tändningen osv.. USB-minnet blinkar och jag har även laddat mobilen i det uttaget så ström finns ju där åtminstone.. Men inget händer. Det är någon gammal version av navigatorn inlagd (31421838 AA).

Testade även att fabriksåterställa alla inställningar för att se om det skulle hjälpa men icket..

Blir ju smått tokig när navigatorn plingar till för fartkameror som inte finns :-)

Några andra tips på vad man kan testa?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Behöver det repareras och därefter fylla[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]