Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1471881
Jag tror som sagt detta är vanligare än man tror, vilket ju gör att man är ännu mindre sugen på att byta BCM...
#1558365
Några år senare köpte jag mig en Icarsoft Max. När jag kikade runt i den kunde man kalibrera bromstryckgivaren (inbyggd i BCM). Jag gjorde det och sedan dess har inte bromsarna blivit varma. Kanske behövde den kalibreras av någon anledning, eller så var det bara slumpen!?

Man verkar kunna kalibrera BCM i Vida, kanske ingår bromstrycksgivaren i den kelibreringen?
av euroman
#1575311
MartinS skrev:Några år senare köpte jag mig en Icarsoft Max. När jag kikade runt i den kunde man kalibrera bromstryckgivaren (inbyggd i BCM). Jag gjorde det och sedan dess har inte bromsarna blivit varma. Kanske behövde den kalibreras av någon anledning, eller så var det bara slumpen!?

Man verkar kunna kalibrera BCM i Vida, kanske ingår bromstrycksgivaren i den kelibreringen?
Jag har en Icarsoft och har precis samma fel som du har haft med anliggande broms bak och gjort samma saker!
Vart hittade du det alternativet? :D
Användarvisningsbild
av MartinS
#1575361
Minns inte på rak arm, men jag antar att det var under service eller inne på BCM'en. Men mer grävande i detta har resulterat i att jag inte längre tror att det gjort någon skillnad, inte för att bromsarna ligger på nu, men en justering av trykgivaren görs löpande per automatik så en manuell justering bör inte göra varken till eller från.

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]