Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Markos67
#1446521
Ser nu att comviq kommer att av veckla sitt 3G nät , och volvo kör ju sin kommunikation via comviqs 3G nät , hur blir för oss när det släckt ?? Nån som har nån aning ?

Mvh Marko
av EPR
#1446525
Jag ställde den frågan till Volvos kundtjänst som svarade att de kommer att lösa det på något sätt och att det inte finns någon anledning till oro.

Spontant tänker jag att de tjänar så mycket på alla abonnenter att de kommer vilja hitta en lösning. Tex uppgradera bilarnas modem till 4G/5G.
av dieselputte
#1446585
Anledning till oro tycker jag att man skall ha då 3G näten kommer avvecklas (Licenserna gäller till 2025 sen kommer PTS inte godkänna förlängning.) Nu är det ju Telenor som Volvo on Call använder , inte Comviq som TS verkar ange. Jag har inte fått fram något datum för deras planerade avveckling. Tre "3" har väl även en del att säga till om när det gäller avveckling av 3´s och Telenors gemensamma 3GIS nät utanför de 3 stora städerna samt Karlskrona.

Att VoC support säger att de kommer ta fram en lösning innebär säkert ett nytt modem (4G) , garanterat inte gratis.

Någon som vet om VoC stödjer 4G från viss årsmodell ?
av LasseW
#1476619
Någon som fått några nyheter rörande 3G modemet i t.ex. XC60 My 15?
Användarvisningsbild
av Derank
#1476752
lär nog dröja några år innan det är på tapeten, bara att vänat och se
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]