Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1445859
S80beat skrev:
Kod: Markera allt
Jag har inte awd de är jag säker på att jag inte har. Men varför står det car.info t9 och på bilias papper t4
Ja enligt wikipedia sitter D4204T4 i XC60 D3 men inte T9 (som också är på 150 hk).Och enligt det du visade har du ju en XC60.
Det går att kolla också med reg.nr på tex autoexperten,mekonomen eller någon annan sida som säljer bildelar.
Säkraste källan är att gå in och kolla på min volvo med ditt volvo id. Har du inget så sök bara "min volvo volvocars" på exvis google och registrera dig och lägg sedan till din bils reg.nr.

Problemet som drabbar VEA är främst på D4 och T4 och då bla balansaxlarna.
Bsr sa till mig att balansaxlarna inte påverkas av eventuella optimering

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

#1446208
Problemet som drabbar VEA är främst på D4 och T4 och då bla balansaxlarna.[/quote]Bsr sa till mig att balansaxlarna inte påverkas av eventuella optimering

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
[/quote]
Tror inte heller det påverkar balansaxlar, men det ahr funnits problem med egr-ventiler och sot på ventiler. Tror inte det heller påverkas, i alla fall inte till det sämre.
Har yh förekommit exemplar med sprickor i blocket. Det kanske kan påverka. Men längesedan jag såg någon tråd om det, börjar undra om det varit tillvekrningsproblem i början och de motorerna redan gett upp eller om blocken förstärkts efter några år.
#1446210
III skrev:Problemet som drabbar VEA är främst på D4 och T4 och då bla balansaxlarna.
Bsr sa till mig att balansaxlarna inte påverkas av eventuella optimering

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
[/quote]
Tror inte heller det påverkar balansaxlar, men det ahr funnits problem med egr-ventiler och sot på ventiler. Tror inte det heller påverkas, i alla fall inte till det sämre.
Har yh förekommit exemplar med sprickor i blocket. Det kanske kan påverka. Men längesedan jag såg någon tråd om det, börjar undra om det varit tillvekrningsproblem i början och de motorerna redan gett upp eller om blocken förstärkts efter några år.[/quote]

Skall beställa hem en optimering nu




#1447353
Den förlängda maskinskadeförsäkringen kostade mig 1067kr extra per år, vilket jag tog och gäller då tills bilen gått 20k mil eller är 10 år gammal (5k mil eller 4 år kvar). Mechanum i Malmö hade kampanj på Polestar för 6900kr, så det blir att ta det :D

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]