- ons 12 maj 2021, 09:11
#1445210
Har en Volvo V60 2015 D4 VEA som jag ägt i 5 år och har gått 15000 mil. Har servat den varje år hos Volvo och har bytt kamrem nyligen.
Har funderat länge på att göra en Polestar trimm då garanti fortfarande gäller med den men när den gått mer än 15000mil gäller inte Volvia maskinförsäkring och tänker då är det mer värt att ta BSR steg 1. Man får ju betydligt mer HK och NM för ett billigare pris.
Behöver man då ta bort optimeringen varje gång man ska ha service eller besiktning och påverkar detta bilen negativt med BSR?
Är det "smartare" att välja Polestar för då vet man att allt kommer fungera 100% varje gång?
Tacksam för svar och berätta gärna era erfarenheter med någon trimmsats!
Har funderat länge på att göra en Polestar trimm då garanti fortfarande gäller med den men när den gått mer än 15000mil gäller inte Volvia maskinförsäkring och tänker då är det mer värt att ta BSR steg 1. Man får ju betydligt mer HK och NM för ett billigare pris.
Behöver man då ta bort optimeringen varje gång man ska ha service eller besiktning och påverkar detta bilen negativt med BSR?
Är det "smartare" att välja Polestar för då vet man att allt kommer fungera 100% varje gång?
Tacksam för svar och berätta gärna era erfarenheter med någon trimmsats!