Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dieselvolvo
#1470844
Kan meddela att en kalibrering av park-broms är gjord på Volvo....och det känns som att bromsarna inte ligger på lika mycket....det blir iaf inte lika varmt nu.👍
av frippe64
#1471057
Dieselvolvo skrev: sön 24 okt 2021, 12:53 Kan meddela att en kalibrering av park-broms är gjord på Volvo....och det känns som att bromsarna inte ligger på lika mycket....det blir iaf inte lika varmt nu.👍
Kalibrering, hur görs det? Jag trodde det görs automatiskt när bromsarna körs in/ut med knappen.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1471117
Jag tror(!) kalibrering kan avse funktionen som drar bort handbromsen fullt för att sedan dra åt den, släppa den och dra åt den och sedan släppa. Blir lite som en motionsrunda för handbromsmekanismen.
av Dieselvolvo
#1471131
frippe64 skrev: tis 26 okt 2021, 07:19
Dieselvolvo skrev: sön 24 okt 2021, 12:53 Kan meddela att en kalibrering av park-broms är gjord på Volvo....och det känns som att bromsarna inte ligger på lika mycket....det blir iaf inte lika varmt nu.👍
Kalibrering, hur görs det? Jag trodde det görs automatiskt när bromsarna körs in/ut med knappen.
Det var exakt vad jag fått till mig också, dra och släppa 3ggr, sen är det klart. Men kalibreringen startades via dator, och drog åt och släppte bromsarna ett antal ggr.
Kan va ren inbillning, men det känns som att det blev bättre iaf👍
C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]