Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1444190
Helt plötsligt så läger den adaptiva farthållaren utav, Jag börjar fundera på om det finns ett samband mellan att låskistorna fram är felaktiga så datorn tror att dörren inte är riktigt stängd.
Men den kan gå en stund sedan kopplar den ur. Skumt Någon som haft liknande symtom?
#1444196
Tror inte farthållaren har någon logik att avsluta för att dörren öppnas. På en tidigare V60 så kopplade farthållaren ur ibland. Kommer inte ihåg om det var med eller utan adaptiv farthållare på den och det kanske inte spelade någon roll. Felet var en givare i bromsservon och efter att jag beställt en ny på autodoc och bytt ut så fungerade farthållaren stabilt igen.
#1444198
Bromspedalslägesgivare, ungeför som den här https://www.bildelsbasen.se/?link=item& ... d=39057497 var det jag bytte (möjligtvis annat artikelnr). Som jag tolkade det hela så fick bilen felaktigt signal om att bromspedalen hade påverkats och kopplade ur farthållaren som den ju skall göra när bromsen används. Tror inte den lämnade felkod att börja med men efter ett tag kom en felkod (kanske när givaren uppförde sig allt för märkligt för att bilen skulle tro på givaren).
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)