Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ama3282
#1440154
Hej.
Jag har en XC60 2016.
Jag är en amatör när det gäller att meka med bilar. Jag har tidigare bytt avgassystem, diverse bussningar, stötdämpare m.m men aldrig något mer avancerat. Jag har länge varit sugen på att lära mig byta bromsklossar och serva bromsar i allmänhet. Är det ett projekt man kan ge sig på? Det har egentligen inte så mycket med att göra rent ekonomiskt utan mer för att det skulle vara kul att kunna göra själv. Jag har sett lite beskrivningar och klipp på nätet och det ser relativt överkomligt ut.

Rekommenderar ni att jag ger mig på det? Ni som är vana tycker säkert det är en löjlig fråga men för mig är det en seriös fråga.
av Malmstroem
#1440155
Kan du byta dämpare och avgassystem bör det inte vara några problem att serva bromsar.

Eftersom bromsar är säkerhetsutrustning bör du vara säker på att du gör rätt. Om du är det (efter att ha läst på med information från pålitlig källa) så är det bara att fortsätta om du känner dig säker.

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]