Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stop116
#1439968
Enligt Biliaverkstaden (?) sitter det en givare i vardera backspegeln! Ena givaren (den som får spatt) visar verkliga tempen inne på instrumentbrädan, en visar tydligen bara den
Sen vill vi gärna bestämma själv hur länge vi vill behålla bilen (och voc)! Verkar inte komma längre och avslutar härmed!
av frippe64
#1439973
Stop116 skrev: ons 07 apr 2021, 11:47 Det är innertemperatur i bilen som får spatt! Enligt fjärr på tel visar bara normal utetemperaturen men värmaren startar inte!
Varför då byta utetempgivare?

Snacka om rörig felbeskrivning... inte lätt för en mekaniker att göra rätt... :-o
av Stop116
#1439976
Tror inte mekanikern var blind, han kunde själv se det, bara att titta på mätaren i bilen! Enkel beskrivning: tempen i bilen fått spatt, på voc i telefon visade verklig utetemperatur!
Kan det förklaras enklare?
Skall jag göra jobbet också (har tyvärr ingen sån utrustning)?
Tack för mej!
av ridax
#1440005
En otroligt rörig och felaktig felbeskrivning. Yttertemperaturen i voc visar såvitt jag vet ev väderlekstjänsts temperatur. I alla fall skriver den vettiga yttertemperaturer trots att bilen står i varmgarage.

Backspeglarna lär väl inte ha några givare för innetenperaturen, hur får man ihop det? Och givaren för yttertemperaturen som visas på displayen sitter i vänster spegel.

Voc kostar bara drygt 300:- mer för 2 år jmf 1 år? Du förlorar ju inte jättemycket på att betala 2 år i taget då.

Och du sa ju i ett tidigare inlägg att ditt klagomål gällde innetempen som visades. Nu säger du utetempen...
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]