- tor 01 apr 2021, 09:17
#1438831
Hej,
Nödgas sälja min V70n 2.5T -04 då det ska övningsköras automat nu. Finns inte plats för fler bilar så tyvärr måste V70n bort. Kommer sakna den.
En sedan auto är det som gäller nu. Tittar lite på S60. Har hittat en av varje, och blir inte klok hur jag ska göra.
Det skiljer en del i pris men inte det viktiga så det är inget jag väger in primärt i köpet. Båda bilar är bra utrustade.
Bil 1
S60 2.4 140 Auto 2006 4400 mil i nyskick.
Bil 2
S60 2.0t Auto 2011 5000 mil i fint skick den med.
Båda bilarna en/två ägare och servade efter plan. Planen är att behålla bilen en tid utan alltför mycket tid på verkstad utöver service. Tycker det är svårt. Skövde-femman i fas I är ju i princip omöjlig att slita ut, ingen turbo och IC som kan krångla. Beprövad modell men som börjar bli till åren. Men den jag tittar på är som ny verkligen. Hjärtat slår ju lite extra för den. Men som sagt börjar bli gammal. Jag lämnar hellre bort verkstadsarbeten än gör dom själv. Bör ju inte dyka upp så mycket att fixa på den under ett par års tid?
S60 2.0t är ju en gen nyare med allt vad det innebär, tycker den är bra mycket snyggare men det som oroar lite är ju Ford/Mazda-motorn och Powershiften. Ska man vara orolig? Under tiden i Fords klor 99-10 så han dom besudla många bilar med sina motorer. Bortsett motorn är ju bilen bra mycket snyggare i mina ögon men det är ju helt upp till betraktaren. Utöver det är det ju även två helt olika bilar på vägen med motorer som skiljer rejält i prestanda. Men prestanda är inte viktigt, det är viktiga är tillförlitligheten och minsta möjliga tid på verkstad för rep.
Vad säger ni som kört 2.0t med Powershiftlådan några mil nu? Har det varit några fel eller tuffar den på?
Tacksam för all input. Gärna konstruktiva råd. Vad gäller färg, design och utrustning är inte intressant, det är motorerna och tillförlitligheten i stort. Sedan brukar det vara klokt att köpa en nyare bil, men i just det här fallet är jag osäker.
Tack!
Nödgas sälja min V70n 2.5T -04 då det ska övningsköras automat nu. Finns inte plats för fler bilar så tyvärr måste V70n bort. Kommer sakna den.
En sedan auto är det som gäller nu. Tittar lite på S60. Har hittat en av varje, och blir inte klok hur jag ska göra.
Det skiljer en del i pris men inte det viktiga så det är inget jag väger in primärt i köpet. Båda bilar är bra utrustade.
Bil 1
S60 2.4 140 Auto 2006 4400 mil i nyskick.
Bil 2
S60 2.0t Auto 2011 5000 mil i fint skick den med.
Båda bilarna en/två ägare och servade efter plan. Planen är att behålla bilen en tid utan alltför mycket tid på verkstad utöver service. Tycker det är svårt. Skövde-femman i fas I är ju i princip omöjlig att slita ut, ingen turbo och IC som kan krångla. Beprövad modell men som börjar bli till åren. Men den jag tittar på är som ny verkligen. Hjärtat slår ju lite extra för den. Men som sagt börjar bli gammal. Jag lämnar hellre bort verkstadsarbeten än gör dom själv. Bör ju inte dyka upp så mycket att fixa på den under ett par års tid?
S60 2.0t är ju en gen nyare med allt vad det innebär, tycker den är bra mycket snyggare men det som oroar lite är ju Ford/Mazda-motorn och Powershiften. Ska man vara orolig? Under tiden i Fords klor 99-10 så han dom besudla många bilar med sina motorer. Bortsett motorn är ju bilen bra mycket snyggare i mina ögon men det är ju helt upp till betraktaren. Utöver det är det ju även två helt olika bilar på vägen med motorer som skiljer rejält i prestanda. Men prestanda är inte viktigt, det är viktiga är tillförlitligheten och minsta möjliga tid på verkstad för rep.
Vad säger ni som kört 2.0t med Powershiftlådan några mil nu? Har det varit några fel eller tuffar den på?
Tacksam för all input. Gärna konstruktiva råd. Vad gäller färg, design och utrustning är inte intressant, det är motorerna och tillförlitligheten i stort. Sedan brukar det vara klokt att köpa en nyare bil, men i just det här fallet är jag osäker.
Tack!
Soppan äts sällan lika varm som den serveras!