Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1438712
Kör i dagsläget ATE ceramic både fram och bak. fungerar jättebra. men förrigår via autodoc hade dom 38% rabatt på allt så jag köpte då denna gång brembo skivor fram o bak(gav runt ~300-350kr/st) samt brembos bromsbelägg som också kostade 320kr/st(inklusive tillbehör). så jag har dessa till framtiden ifall jag skulle behöva byta skivor inom något år eller så.
Användarvisningsbild
av x74
#1438757
Köpte mina bakbelägg på skruvat gav 559kr ink frakt, de har bosch för 399kr eller Ate 575kr
av dannesk
#1439173
Perra83 skrev:Autodoc har riktigt bra priser. Se till så du får rätt belägg för solid eller ventilerad bromsskiva.
Personligen så handlar jag hellre på Trodo.se då Autodoc för det mesta inte kan speca korrekta delarna till just den bilen du anger, ofta spaltmeter med delar som inte passar eller inte är till just den bilen. Man måste hela tiden kolla dubbelkolla delarna på Autodoc så de passar samt att priserna för det mesta är billigare på Trodo på samma märken/delar.
av ridax
#1439176
Tycker inte man får så väldigt mycket bättre vägledning hos Trodo. Försöker jag leta bromsskivor så slänger bägge fram alla skivor som finns till V60 och inte bara de som min bil borde ha.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1439327
Just bromsar är väldigt lätt att välja bland. Välj fram eller bakaxel, storlek och vilka märken man är intresserad av. Kan inte bli enklare.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1439334
Är det några oklarheter om vad man ska beställa räcker det med att ladda upp bild på fram respektive bakaxel här på forumet, så får man hjälp så gott som direkt.
Är det någon konstig bil eller vag, med alla deras fruktansvärda pr-nummer, brukar jag använda getech. Annars autodoc eller i undantagsfall mister auto.
av ridax
#1439343
Perra83 skrev: lör 03 apr 2021, 21:02 Just bromsar är väldigt lätt att välja bland. Välj fram eller bakaxel, storlek och vilka märken man är intresserad av. Kan inte bli enklare.
Jo, men då skall man ju veta vilken storlek man skall ha. Lätt om man monterar av hjulet och mäter, men de flesta föredrar ju att slippa göra det innan man skall utföra bytet. Det är ju därför det är tråkigt att de slänger upp alternativ som inte funkar på bilen.
av Lobocut
#1439350
Enklaste är bara att ringa till valfri volvohandlare, och fråga efter Volvos artikelnummer på delarna. Sedan jämför man detta med OME numret som listas på sidan du ska handla på.
av ridax
#1439355
Jo, men hur vet man att volvohandlaren vet eller har rätt information, när information via vissa kanaler är så felaktig? Vilken storlek på skivorna är det och ventilerade/ovent på fram resp bak på en D6 från 2013?

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]