Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mange1971
#1445130
Har tyvärr inte löst det, märkte jag i fredags. Trodde det var listen vid sidorutan. Ska kolla lite mer nu när vädret blivit bättre, har inte haft tillgång till garage... Har du uteslutit något?
av Rain
#1456917
Har upptäckt nästan samma fel på vår v50 nyligen, men jag kan inte se något vatten som rinner in från själva dörren. Det är nästan som att det kommer underifrån mattan där den sitter fast vid plasten. Är verkligen inte så pillig med bilar, men kan man ev. lösa det (som lekman) om man sliter bort plastpanelen? Är lite rädd för att komma åt airbag och annat :p
Jag tog bort lite gegg vid dräneringen utanpå nedanför vindrutan tidigare, men kan det orsaka att det rinner in vatten? Eller måste kanske pojkarna på verkstaden öppna och tömma gegga inne i dräneringen?
Sorry för trådkap men vi har kanske samma problem.
av ljungis
#1456995
Har haft samma problem/S60-2015/ i mitt fall kom vattnet in via klammerna som håller dörrklädsel på plats,,löste detta med att lägga tunn sträng tätmassa runt klammer.Kolla så du inte fått vatten under golvmatta, mitt fall var det ordentligt blött..


Skickat från min iPad med Tapatalk
av Rain
#1458818
Har inne min på verkstan nu. De hittade ett hål under panelen som de ska sätta silikon för. Tyvärr verkar vattnet ha kommit åt elektroniken dock så bilfan vill plötsligt inte starta.. Får hoppas de löser det imorgon, sen ska jag börja kolla efter nyare bil :p
av Rain
#1459618
Min v50 hade som sagt ett hål bakom panelen vilket verkstaden sa var efter en plastbit som fallit bort... Så det gjorde det rejält blött under mattan! De satte silikon över det, sedan åkte jag och sålde skiten :p

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]