Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1441074
Fleurón skrev:hej
Kan man byta från xenon till halogen. H7 Halogen insatser på skruvat.se måste man byta något mer ... typ något relä eller box ?
Thomas
Praktist går det väl men den är ju helbilsgodkänd med Xenon så den blir ju inte godkänd. Varför skulle man ens vilja göra denna konvertering till halogen?
#1447177
Jösses så mycket negativt här. Helt plötsligt kommer jag ju framstå som xenonkonverteringsvänlig vilket inte tillhör vanligheterna ;-)

Om du monterar originalxenon, med korrekt ljusreglage, programvara och ljusviddsreglering så KOMMER BILEN PASSERA BESIKTNINGEN I PRAKTIKEN. Ja, den är fortfarande "olaglig" men bilprovningen har ingen möjlighet att veta vad som satt i bilen från början och kan därmed inte kolla om bilen är ändrad.

Att folk får sina bilar underkända beror på att de slarvar och hoppar över steg eftersom det är DYRT att göra det på riktigt. Det kommer vara dyrare än att sälja bilen och köpa en annan som har xenon från början. Man fuskar genom att bara montera strålkastaren utan rätt ljusreglage, man hoppar över nivåreglering och så vidare. Klart bilarna underkänns då.
#1447186
Precis som Lövet skriver , men ytterligare problem tillkommer om du inte har kontakter inom Volvo som kan ändra "Car config" i din bil , utan denna modifiering så kan inte rätt programvara laddas till bilen . Car config är inte åtkomlig av service teknikerna

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]