Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av qsecofr
#1432090
Hej,

Har en v60 classic 2018 sista modellen. Kan man se någonstans vilken version man har på sensus infotainment?
På min gamla bil med tidigare sensus-modellen kunde man se det i menyn men hittar inget i den nya bilen.

Har problem med TuneIn att det går som i sirap och många kanaler fungerar inte, tex SR.
Bilen är ny för mig och enligt Bilia skulle alla mjukvaror vara uppdaterade, men vill dubbelkolla det om man kan själv?

tack.
av klirre
#1432096
TuneIn har blivit sämre och sämre, är lika segt på min V60 MY18. Vet inte var du ser versionen på mjukvaran, men troligtvis krävs nåt nytt från Volvo som fixar problemen.

Kolla i denna tråden: viewtopic.php?f=70&t=158852
Där finns epostadress till Volvo, skicka mail där du besrkiver problemen med TuneIn. Ju fler vi är som klagar, desto större chans att de åtgärdar det!
av qsecofr
#1432108
klirre skrev: ons 24 feb 2021, 18:31 TuneIn har blivit sämre och sämre, är lika segt på min V60 MY18. Vet inte var du ser versionen på mjukvaran, men troligtvis krävs nåt nytt från Volvo som fixar problemen.

Kolla i denna tråden: viewtopic.php?f=70&t=158852
Där finns epostadress till Volvo, skicka mail där du besrkiver problemen med TuneIn. Ju fler vi är som klagar, desto större chans att de åtgärdar det!
Tack, kollar i den tråden. Funkar Stitcher för dig? min står bara och laddar med de tre prickarna och inget händer. Har testat med både wifi hemma samt utdelat när från tfn, samma sak och jättesegt system hela internet-delen av sensus, man tror ju att det är något fel om man inte har använt det förut. Det funkar inte heller att surfa till tex sr.se eller eniro.se med webbläsaren, blir bara en vit sida. Har bara haft bilen i två dagar så jag har ingen tidigare erfarenhet hur det var innan, om det har blivit sämre nu alltså.

Edit: i den andra tråden finns det en bild med flera appar, Väder, Wiki locations, Park & pay. Dessa har inte jag, har det med uppdateringar av sensus att göra?
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1432141
Tunein har alltid varit sjukt segt. Vi var också lovade spotify en gång i forntiden, men efter lansering har inget hänt, någon grej försvann däremot.

Tips är att skapa konto, använda mobilen och lägga till favoriter sen navigera bland favoriterna i bilen. Tyvärr fungerar få av kanalerna i bilen längre, så det är nästan onödigt numera.
Btw, för att förstå lite av systemet.
Det är en molntjänst. När du trycker på jordgloben öppnar bilen en sida med ”vad som finns i molnet”.
Så det är inte så mycket att uppdatera så sett, vi får vad volvo behagar förse oss med.
av Henkan
#1434268
Derank skrev:finns väl inget som fungerar längre i Sensus apparna vad jag vet,
Jodå, TuneIn funkar ibland, bara vissa kanaler och den tappar kontakten ofta. Så på sätt och vis har du rätt.
S/V60 Polestar utan taklucka

I praktiken är Polestar 2017 en helt ny bil m[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]