- tis 20 feb 2024, 21:06
#1571021
slc skrev: ↑tis 20 feb 2024, 20:35Jag har aldrig varit med om att dom gissar. Snarare tvärtom, då dom har skickat frågan vidare till någon som har den tekniska kunskapen. Och att påstå att det jobbas på en lösning till min bil, samtidigt som man bekräftar att det inte finns någon lösning än till min bil, visar ju att man vet om den tidigare informationen. Att man då skulle hitta på själv, att man jobbar på en lösning , låter inte trovärdigt.Lobocut skrev:Det bekräftar bara att dom inte har en lösning än, och dom inte vet om det kommer någon lösning. Plus att informationen är ca 4 månader gammal. Informationen jag har fått, via Volvos kundtjänst, som är mindre än 2 månader gammal, påstår att man jobbar på en lösning. Om det sedan blir av är ju en annan sak.De som sitter og svarer på sånne henvendelser har gjerne ikke enormt mye teknisk innsikt og vet nok ikke helt hvor skillet går. På SPA-biler som per i dag bruker 2G/3G vil de kunne gjøre en software-oppdatering fordi de alt HAR et 4G-modem, det er bare ikke i bruk. Dette er også en ting Volvo har sagt at de kommer med mer informasjon om senere, så jeg tipper det er det kundeservice refererer til. Tidligere fikk jeg beskjed fra kundesenteret at det ikke spilte noen rolle fordi det var fallback til både GSM (!!) og NMT (!!!), bare sånn for å illustrere hvor nivået ligger noen ganger.
Skicka ett mail till volvo själv, och fråga. Fråga uttryckligen om dom jobbar på lösningar för tex 2016 XC60.