Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amloaan
#1426995
Hej

Kommer troligen byta BCM, om jag förstår det hella rätt måste jag nolla mjukvaran i i den nya BCM'en? Hur gör jag det, har köpt en kina DICE funkar det att göra det med den?
Användarvisningsbild
av leiwi
#1427412
Amloaan skrev:Hej

Kommer troligen byta BCM, om jag förstår det hella rätt måste jag nolla mjukvaran i i den nya BCM'en? Hur gör jag det, har köpt en kina DICE funkar det att göra det med den?
Jag bytte på en s80 -07 för ett antal år sedan , men fick tipset att flytta över "el modulen " som sitter på BCM en och behålla den som redan satt i bilen för att slippa röra mjukvaran , fungerade strålande :-)
av Amloaan
#1440320
Tror BCM är bytt, så tänkte uppdatera mjukvaran först innan jag byter den. Vet du hur man uppdaterar mjukvaran?
av Amloaan
#1440411
Att jag inte vet hur man laddar in mjukvaran på BCM ( broms boxen) . Jag fick höra att man kunde nolla den och installera mjukvaran på nytt med en VIDA, så köpte en vida box men har tyvärr inte någon bärbardator med win7, så nu tänkte jag formatera min bärbara dator och installera VIDA. Men är osäker på mjukvaran kommer den med VIDA eller måste jag ladda ner den och i så fall var?

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]