Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amloaan
#1441301
Dessutom så kan man köra VIDA på Win10 också men jag har inte instalerat VIDA på flera år iom att jag endast använder VMWare.

Tack för ditt svar, och det är klart det är klart att det är enklare att alltid lämna in bilen till en verkstad, men då tappar juh detta forum lite av sin funktion. Det är väl lite av en princip sak att kunna laga ett enkelt fel själv.

Hur gjorde du när du installerade VMWare?
av dannesk
#1441313
Amloaan skrev:Dessutom så kan man köra VIDA på Win10 också men jag har inte instalerat VIDA på flera år iom att jag endast använder VMWare.

Tack för ditt svar, och det är klart det är klart att det är enklare att alltid lämna in bilen till en verkstad, men då tappar juh detta forum lite av sin funktion. Det är väl lite av en princip sak att kunna laga ett enkelt fel själv.

Hur gjorde du när du installerade VMWare?
Forumet tappar väl inte sin funktion för att man inte kan göra allt själv på en bil eller har kunnandet som t.ex. mjukvarunedladdningar i bilen, då är det väl enklast och bäst att ta hjälp av t.ex. Volvo ÅF. Ett enkelt fel är väl kanske inte att ladda ner mjukvara i bilens komponenter.

Frågan är dock fortfarande obesvarad som kan vara av intresse av de som läser på forumet, varför ska du byta BCM?

Installera VMWare gör du ju bara genom att ladda ner och installera playern och sedan ta ner och köra VIDA i en Imagefil som t.ex. finns att hämta här:
https://volvodiag.com/
av ridax
#1441380
Nej, det jag tycker forumet tappar mest av sin funktion är när man frågar frågor som känns väldigt märkliga och ändå bara vill att andra svarar på frågorna, utan att på något sätt redogöra för bakgrunden, trots att det efterfrågats....

Vad menar du med att det var länge sedan du installerade Vida, då du numera endast kör vmware, för att nästavmening fråga hur man installerar vmware?
av Amloaan
#1504354
johnnype skrev:Jag ser två olika scenarion:

1. Om man vill "ladda om" en styrenhet som exempelvis BCM och få eventuellt ny version av mjukvaran då är det Volvo som gäller!

Tack ska prova det, kollade ditt program men förstod inte hur den funktionen fungerade.

2. Köper du en begagnad BCM och konfigurationen inte matchar bilen så kan jag nolla BCM med mitt program (arbetsnamn: P3tool). Då synkroniseras BCM med CEM och felkoder om inkorrekt konfiguration försvinner. Du behöver Win10+DiCE och programmet förstås.
johnnype skrev:Jag ser två olika scenarion:

1. Om man vill "ladda om" en styrenhet som exempelvis BCM och få eventuellt ny version av mjukvaran då är det Volvo som gäller!

2. Köper du en begagnad BCM och konfigurationen inte matchar bilen så kan jag nolla BCM med mitt program (arbetsnamn: P3tool). Då synkroniseras BCM med CEM och felkoder om inkorrekt konfiguration försvinner. Du behöver Win10+DiCE och programmet förstås.
johnnype skrev:Jag ser två olika scenarion:

1. Om man vill "ladda om" en styrenhet som exempelvis BCM och få eventuellt ny version av mjukvaran då är det Volvo som gäller!

2. Köper du en begagnad BCM och konfigurationen inte matchar bilen så kan jag nolla BCM med mitt program (arbetsnamn: P3tool). Då synkroniseras BCM med CEM och felkoder om inkorrekt konfiguration försvinner. Du behöver Win10+DiCE och programmet förstås.
johnnype skrev:Jag ser två olika scenarion:

1. Om man vill "ladda om" en styrenhet som exempelvis BCM och få eventuellt ny version av mjukvaran då är det Volvo som gäller!

2. Köper du en begagnad BCM och konfigurationen inte matchar bilen så kan jag nolla BCM med mitt program (arbetsnamn: P3tool). Då synkroniseras BCM med CEM och felkoder om inkorrekt konfiguration försvinner. Du behöver Win10+DiCE och programmet förstås.
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]