Sida 1 av 1
V60 D4 AWD -13, Byte av EGR
Postat: sön 24 jan 2021, 10:58
av lillpip
Om man byter EGR ventilen på bilen, behöver denna då kalibreras in på något sätt efteråt? Hur och kan man göra detta själv?
Re: V60 D4 AWD -13, Byte av EGR
Postat: sön 24 jan 2021, 14:05
av Dieselvolvo
Ren Gissning är väl att åtminstone ev.felkoder behöver raderas. Så det är alltså problem, även med 5:an? Trodde den motorn var "skottsäker"..
Re: V60 D4 AWD -13, Byte av EGR
Postat: sön 24 jan 2021, 16:29
av dirr3
Du kan optimera bilen och programmera bort den samtidigt, gjorde det på min eftersom kostnaderna blir dyrare att byta/riva och rengöra allt.
Re: V60 D4 AWD -13, Byte av EGR
Postat: sön 24 jan 2021, 18:42
av Dieselvolvo
dirr3 skrev: ↑sön 24 jan 2021, 16:29
Du kan optimera bilen och programmera bort den samtidigt, gjorde det på min eftersom kostnaderna blir dyrare att byta/riva och rengöra allt.
Vad säger besiktningen? Eller får man addera egr igen, inför bes?
Re: V60 D4 AWD -13, Byte av EGR
Postat: sön 24 jan 2021, 18:49
av KalleJ
@Dieselvolvo, Vad ska de säga? De kollar inte om du har Airbags installerade bara att lampan inte lyser.
Sålänge deras dator ser allt grönt = inga problem.
Re: V60 D4 AWD -13, Byte av EGR
Postat: sön 24 jan 2021, 21:12
av Dieselvolvo
KalleJ skrev: ↑sön 24 jan 2021, 18:49
@Dieselvolvo, Vad ska de säga? De kollar inte om du har Airbags installerade bara att lampan inte lyser.
Sålänge deras dator ser allt grönt = inga problem.
Helt riktigt! Men jag tänkte på avgaserna/att bilen sotar mer? Eller gör den inte det?
Re: V60 D4 AWD -13, Byte av EGR
Postat: mån 25 jan 2021, 12:52
av MartinS
Det är klart att den renar, massor. Vill man vara snål och miljöbov så kan man programmera bort den.