- tor 14 jan 2021, 12:28
#1423540
Hej,
har en V60 D4 MY15 som ska in nästa vecka för byte av bromsbelägg bak.
På HB är beläggen (i alla fall det yttre) så slut att jag igår på väg hem hörde skrap vid inbromsning (dock endast i låg fart innan stopp). VB mår dock bättre och är endast nedslitna till hälften.
Hur kommer sig skillnaden?
Övrig info:
• Bilen har rullat 13 000 mil
• Belägg bak byttes vid 9000 mil (jan -19)
• Belägg fram byttes vid 10 000 mil (mars -19)
• Bromsskivan HB har en rödröstig ton längs ytterkanten och motsatt sida har en brunrostig
• Originaldelar från Volvo
Kanske värt att nämna; bilen ska in till samma PST som senast bytte belägg fram och bak. Det gäller auktoriserad Volvo-verkstad där bilen också servades för ca 2 månader sen.
Hade jag haft möjlighet att utföra jobbet själv hade jag gärna gjort det.
Alla tankar och svar är välkomna!
Mvh
s65d
har en V60 D4 MY15 som ska in nästa vecka för byte av bromsbelägg bak.
På HB är beläggen (i alla fall det yttre) så slut att jag igår på väg hem hörde skrap vid inbromsning (dock endast i låg fart innan stopp). VB mår dock bättre och är endast nedslitna till hälften.
Hur kommer sig skillnaden?
Övrig info:
• Bilen har rullat 13 000 mil
• Belägg bak byttes vid 9000 mil (jan -19)
• Belägg fram byttes vid 10 000 mil (mars -19)
• Bromsskivan HB har en rödröstig ton längs ytterkanten och motsatt sida har en brunrostig
• Originaldelar från Volvo
Kanske värt att nämna; bilen ska in till samma PST som senast bytte belägg fram och bak. Det gäller auktoriserad Volvo-verkstad där bilen också servades för ca 2 månader sen.
Hade jag haft möjlighet att utföra jobbet själv hade jag gärna gjort det.
Alla tankar och svar är välkomna!
Mvh
s65d
- V90 D4 AWD R-DESIGN MY19
- S60 D4 R-DESIGN MY15
- S60 D4 R-DESIGN MY15