Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S6024t
#1423271
När man ska spola på rutan ,så ska spolningen komma igång precis innan torkarna går igång.. MEN nu hinner torkarna gå halvvägs upp på rutan innan spolningen kommer, trodde det fanns någon backventil i pumpen,bytte pump,men ingen skillnad...Finns heller ingen backventil på slangen upp till munstyckenena, satte dit en backventil,men den var för hård att öppna för vattnet,Vid nästa spolning inom typ 15 minuter, så funkar det som tänkt,men sen samma visa igen...
Backventilerna sitter spolar munstyckena, köpte en kompl, sats elvärmda med slang och allt förmonterat!!Funkar som det ska nu..
Senast redigerad av 1 S6024t, redigerad totalt 0 gånger.
av Niclas
#1423465
Har tyvärr samma problem som ni, fast jag har en V70 MY16. Lämnade den på garanti när den var ny, men det är tydligen så det ska vara. Spolning två fungerar riktigt men borde inte va så.. De nya SPA bilarna har istället grym spolning i torkarna :)
Användarvisningsbild
av Derank
#1423484
Montera backventiler, det gjordes på min V70 2012 ochså, den hade samma fenomen, vattnet kom efter torkarna gick igång. både fram och back,
av III
#1423496
Derank skrev: tor 14 jan 2021, 05:41 Montera backventiler, det gjordes på min V70 2012 ochså, den hade samma fenomen, vattnet kom efter torkarna gick igång. både fram och back,
Vad monterade du för backventil? Noterat att min gör så baktill. Förr (940) satt det ju en backventil i förgreningen till höger vänster sida. Både billig och lätt att byta.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1423505
Avsaknaden av backventiler har det att göra med att man inte vill att något inte ska frysa sönder? Bara en fundering.
Vad gör det om torkarna går innan spolarvätskan kommer lite sent? Förövrigt kör jag med "duttmetoden"
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1423509
Jag känner inte alls igen detta problemet på min kärra, vattnet kommer direkt när jag drar i spaken så rutan är blöt när torkarna slår första slaget.
Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]