Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AnteP
#1421328
Tänkte höra om det finns någon generell prisbild för en XC60 med max 13000 mil på mätaren och max 180 000:-

Letar en bra utrustad XC60 som frun ska pendla med, utrustningskraven är

AWD
Automat
Mörkt Helskinn
Panoramatak
Drag
SoV däck

Allt utöver det är bonus.

Har tittat runt på några och de verkar ligga mellan 160 - 180 000:-

En vi kollat och provkört ligger ute för 190 000:- vilket är lite i överkant tycker jag.

De har den utrustning vi önskar
2013
Polestaroptimerad
SoV är det med
Nyservad för 10000:-
Fint skick, men med lite sandbläster på huven

Är 190 000:- för mycket tror ni ?

Riddermarks bil går bort då de har lägre priser men säljer bilarna endast med de däck den står på.
Mao blir priset inte så bra då man måste lägga 10000:- till för en komplett uppsättning däck.

Var tror ni prisbilden ligger på en sån bil vi söker?

Ante
Senast redigerad av 1 AnteP, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1421329
Que? Betalade 2000kr för en uppsättning 17", bra michelindäck på originalfälg med 80-90% kvar på marketplace, lite offseason då med så klart men men. Det var ju ett bra pris men kan inte se att det behöver kosta mer än 5000kr om du inte ska ha tokstora fälgar.

Vad är det es för motor och hur långt har den rullat samt vilken utrustningsvinå har det?

Annars inte helt fel prissatt men lite i överkant tycker jag då den är innan facelift
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1421331
För en XC60 innan faceliften skulle jag inte tittat efter annat än en R-design.
Tycker det kittet gör väldigt mycket för bilens utseende.
Denna har mycket utrustning, dessutom D5-motorn och AWD: https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 4-15092572

Sen framgår det inte om ni tittar efter AWD eller ej, det finns både ock till XC60.
av AnteP
#1421335
Missade visst det,

AWD naturligtvis ska det också vara.

Den vi kollat på för 190 000:- var en D5 R-design från 2013.

Ok, 2000:- var ju ett bra pris.

Kanske jag är gammalmodig, men köper jag en bil för nästan 200 000:- vill jag inte böka och leta däck utan tycker det ska ingå..
Skulle det bli till att leta däck är det original som är intressant, och ''normal'' storlek.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1421337
Är det nån speciell bil du tittat på där inte vintethjul ingick? Dom två bilar jag köpt där har vinterhjul ingått eller är det nåt dom börjat plocka bort på senare tid?
av Volvo_S60
#1421342
Hej,

Jag och sambon köpte en XC60 till henne för 2 månader sen.

Vi hittade en Volvo XC60 D3 2011 r-design hos auktoriserad Volvohandlare som rullat 11.000mil med en ägare.
Tänkte först backa ur affären efter provkörning för det var problem med växellådan, men bilen var i så himla fint skick och vi fick 1 års garanti på växellådan.
Sen visade det sig vara lite mer fel med en läckande damask och främre bussningarna bak behövde också bytas.
Säljaren lånade ut en helt ny demobil under 3 veckor tills allt var reparerat och bilen kunde levereras.

Vi köpte till lastgaller, polestar och nya 20" däck.
Fina vinterdäck på 18" originalfälg följde med.
Bilen levererades nyservad.
Totalt landade allt på 182tkr

Blev en helt annan bil med polestar! Med 163hk är den jäkligt seg, men nu med 225hk så händer det lite och automatlådan växlar snabbare.
XC60 är en himla trevlig och lättkörd bil!
Som någon skrev så tror jag r-design gör XC60 roligare att köra på vanliga vägar.

Var noggranna och se till att kolla upp bilens skick så kommer ni bli supernöjda med XC60. :-)
Glöm inte kolla upp så att kamremmen är bytt!

Lycka till med köpet!
av AnteP
#1421355
StefanN skrev: lör 02 jan 2021, 17:16 Är det nån speciell bil du tittat på där inte vintethjul ingick? Dom två bilar jag köpt där har vinterhjul ingått eller är det nåt dom börjat plocka bort på senare tid?
Alla på Riddermarks Bil, en stor handlare med filialer över hela landet. De har massor med XC60s i olika årmodeller och prisklasser.
Blev erbjuden att köpa till Volvo originalfälgar av dem för 8000:- (sommardäck)

Bilia Outlet hade en likvärdig den vi kollat på för 190k. Bilia begärde 170k för den med endast vinterdäck, och kunde inte få fram några sommardäck öht.
av Volvo_S60
#1421370
Jag glömde en sak med r-design. Det paketet är baserat på Momentum så elstol och automatisk avbländbar backspegel är extra tillägg.
Det missade jag själv i farten tyvärr.
Saknar även blis på denna, men går inte få allt man vill på begagnade bilar.

Såg att du ville ha mörk klädsel, men går att tvätta och underhålla ljus väldigt enkelt med rätt produkter.

Så här ser sambons bil ut. Passagerarstolen är rengjord medans förarstolen inte är det.
Härligt när det blir rent så smuts och glans försvinner från sätena!
Bild

Bild
av AnteP
#1421512
Kul att ni är nöjda
Tack för bra och trevlig input !

Jo, mörka säten vill vi ha då det faller oss mest i smaken.

Vet att man inte kan få allt, men det är ju inga ovanliga bilar och vi har lite tid på oss att leta.

Elstol är ett jätteplus då jag och frun är så olika långa (190cm och 155cm), så det blir enklare att ställa in, men det är inget jättekrav.

Frun har åkt en del XC60 i jobbet (hyrbil) och gillar dem mycket, så det känns som ett bra val.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1421546
Jag skulle skippa MY13 om man vill ha AWD. Dels är de upp till och med MY12 bättre ur ett prestandaperspektiv men de är också mer tillförlitliga, just första årsmodellen med Haldex Generation 5 som kom på MY13 är lite tveksam ur ett kvalitetsperspektiv.

Panoramatak skulle jag skippa pga ökat ljud vid takbox, kallras och läckagerisk.
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]