Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
#1421281
Tydligen är det gratis att uppdatera kartorna i min xc60 2012 Sensus system.

Men tolkar jag det rätt så måste man första gången lämna in bilen för att "låsa" upp denna funktion? Kostar runt 1300?

Kan man på något sätt ta reda på om detta redan är gjort på bilen eller inte?
av dannesk
#1421282
Lättast är att ladda ner kartan på USB och testa i bilen för att se om den tar emot uppdateringen. Vet inte om man kan se i bilen om den är uppdaterad.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1421305
Kan kan se vilken version som är installerad.
Användarvisningsbild
av Jacke12
#1423624
Har dom slutat uppdatera kartorna för sensus 2014? Maj 2020 senaste. Ska väl komma varje kvartal?
av kievY
#1423650
Jag uppdaterade min V60 med kartorna från Maj 2020 och då är det en 2017. Jag märkte att fartkamerorna som sattes upp på sträckan jag kör till jobbet dagligen för ca 2 år sedan inte finns med i kartorna. Bilen plingar inte till när man närmar sig fartkamerorna och då är det i bockat i inställningar att den ska göra det. På sträckor där kameror funnits ett tag varnar den för. Är det att någon inte angett att det finns kameror där, eller kan man göra det själv till Volvo?
av Xkzoom
#1423991
Jonas_latt skrev:Tydligen är det gratis att uppdatera kartorna i min xc60 2012 Sensus system.

Men tolkar jag det rätt så måste man första gången lämna in bilen för att "låsa" upp denna funktion? Kostar runt 1300?

Kan man på något sätt ta reda på om detta redan är gjort på bilen eller inte?
Tanka ner kartorna på USB sticka som är formaterad till rätt format och sen är det bara plugga in och se vad skärmen säger.
Får du upp samma som mig där den efterfrågar om en pinkod så måste du åka till Volvo och betala en summa för att bilen ska ta emot stickan.
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]