Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FilipFIN
#1425796
Synd med bilen, tittar själv på motsvarande bilar och följer därför med diskussionen. Läste nåt inlägg någonstans (kanske till och med i denna tråd) om att grenrörspackningen kan fara sönder på modellen. Hur tänket du då du valde bil motormässigt? T5 är ju alltif T5 men en T3 till exempel är en strypt T4 så har själv svårt att bedöma vad jag ska sikta på...
Användarvisningsbild
av pb81
#1425805
Ja lite trist är det ju, men jag ser det som en fördel eftersom handlaren sålde bilen med garanti. Nu är det inte jag personligen som köpte bilen utan min svärmor och så länge man slipper reparationskostnader själv går det ju bra.

Ja de har haft ett åtgärdsprogram på grenrörspackningen och det var utbytt på denna bilen. Valet av motor var inte avgörande i detta köpet då det bara skall vara en stadsbil, utan direkta krav som dragbil, eller lekbil så att säga. Har googlat en del o inte hittat några större fel med denna motorn, därför jag skapade en tråd här för att höra vad folk tyckte om motorn.
Användarvisningsbild
av pb81
#1425941
Hur som helst, bilen är tillbaka på uppfarten. Läcker inte soppa längre, nästa vecka får den nytt batteri och bypassventil. Grym bilhandlare!!! Inga problem bara löser det utan några som helst problem.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...