Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anders1982
#1416533
Tänkte höra vad ni säger om en liten tanke jag har.

Har en v60 2012 drive som har idag gått ca 31000 mil då förra ägaren jobba i Norge och pendla med bilen.

Men första tanken va att bara ha den som en slit o släng bil och inte bry mig så mycket om den.
Men sen fick den nya spridare och ny multirem och kamrem och vatten pump på volvo.

Då detta vart dyrt tänkte jag att det kunde va värt att va lite mer snäll mot bilen.

Då jag nu börjar få tag i lite godis billigt.
Så funderar på göra om den till en black edition.

Färg bil svart Metallic.
Fälgar ska in nu i vinter på pulverlackering så de blir svarta 19 tummare.
Inredning idag svar tyg skinn men funderar på stoppa in svart R design eller svart ocen race ( har tillgång till båda.)
Sen byta innertaket till svart med svarta stolpar.
Sen byta ut kromet i dörrarna till piano svart.

Sen ligger fronten på insamling de växer tyvärr ej på träd men där vill jag få tag på skärmarna och huven och frontkorgen från en 2015 + och stötfångare från en r desige

Vad säger ni tror ni att den skulle bli snygg eller skulle det bli för mycket?
av S80beat
#1417824
"Vad säger ni tror ni att den skulle bli snygg eller skulle det bli för mycket?" Skulle tro att eftersom det är originalutrustning du eftersträvar så blir det säkert bra. Skulle även satsa på ratten R-design samt växelspaksdamasker /knopp (för att matcha den vita sömmen) har du automat skulle jag konverterat till MY 14 Facelift där också.
"....fronten ...skärmarna och huven och frontkorgen från en 2015 + och stötfångare från en r design" Tänk på att även strålkastare måste bytas ut och att alla kontaktdon samt programvara/ ev datorenhet måste matcha (men det kanske du redan kollat upp att det ska funka :-) ) .
Själv har jag funderingar på att byta ut till den 2 färgade ratten och färga om innerfärgen på den från beige till ljusgrått så att det matchar med min ljusgrå/svart lädersportklädsel samt R-design pedaler och polestar (automat) växelknopp. Lycka till !

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]