Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pacmeyer
#1416446
Har en XC60 -15 som hade ett missljud från ACn. Ett periodiskt brummande/skorrande som försvann om man stängde av ACn. Var inne på reparation och man bytte AC-kompressorn. Man bytte också frihjulskoppling generator. Nu ett par dagar senare när det är plusgrader är ljudet tillbaka. Låter ungefär lika men slår inte av och på typ varannan sekund som innan utan är lite mer slumpmässigt. Lär ju ska in på felsökning igen men blir ju nyfiken på vad f*n det kan vara?? För inte ska det väl låta så här?

https://1drv.ms/v/s!Ak1mejGfo8aggZYcQNj5f7wfjcedfQ


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av 1 Pacmeyer, redigerad totalt 0 gånger.
av V602014
#1416589
Tycker att dem v60 jag kört så låter kompressorerna en del. Tystnar när man slår av dem. På min byttes kompressor, ljudet dock kvar. Byttes även en slang/rör som är uppdaterad och ljudisolerad ,hjälpte inte heller.
Användarvisningsbild
av Pacmeyer
#1416590
V602014 skrev:Tycker att dem v60 jag kört så låter kompressorerna en del. Tystnar när man slår av dem. På min byttes kompressor, ljudet dock kvar. Byttes även en slang/rör som är uppdaterad och ljudisolerad ,hjälpte inte heller.
Så ljudet enligt filmen skulle kunna vara normalt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av DOdell
#1444310
Det påminner om ett problem i vår likaså. Men den har ett konstant missljud på låga varv. Över 40% AC hörs inte missljudet även om det skulle vara kvar. Men får likaväl bli ett besök snart.
Användarvisningsbild
av Pacmeyer
#1458588
Mitt ljud är nu åtgärdat! Så gott som helt tyst men man kan ibland ana ljuden , skulle dock förmodligen inte tänkt på dom om jag inte visste att de fanns. TJ32273 åtgärdade det ”råmande” jag hörde och TJ29474 åtgärdade det borrande ljudet från ACn. Mycket skönt.
Får se om borrandet som kom i intervaller om typ två sekunder på/av i vintras är borta också sen!
av oljetråg
#1480950
Hur går det för dig nu när det är vinter?
Och vad blev du totalsumman på? Överväger om jag ska genomföra samma operation eller bara leva med det.
Användarvisningsbild
av Pacmeyer
#1480953
oljetråg skrev:Hur går det för dig nu när det är vinter?
Och vad blev du totalsumman på? Överväger om jag ska genomföra samma operation eller bara leva med det.
Mindre ljud generellt på vintern när ACn inte behöver jobba men fortsatt klart bättre. Minns inte vad bägge ingrepp gick på då bilhandlaren stod för kalaset men skulle tro det var nånstans 5000 för ena och minst lika mycket kanske snarare 7000 för den andra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av berrabus
#1480957
Pacmeyer skrev:Mindre ljud generellt på vintern när ACn inte behöver jobba men fortsatt klart bättre. Minns inte vad bägge ingrepp gick på då bilhandlaren stod för kalaset men skulle tro det var nånstans 5000 för ena och minst lika mycket kanske snarare 7000 för den andra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om jag fattat det rätt gäller TJ32273 för bilar med 5cyl de som är tillverkade v25 2014 eller tidigare men din verkar vara en 2015 så den borde väl redan ha det från fabrik?

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]